Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Onbeteugelde levenslust en grenzeloze dynamiek

De oosters-houten luxe Shiseido parfum Zen for Men is een olfactorisch meesterwerk met innovatieve, fascinerende geuren. Het belichaamt joie de vivre, krachtige energie, grenzeloze dynamiek en onvoorwaardelijke passie voor moderne mannelijkheid in al zijn facetten. Een geur vol vitaliteit en zelfvertrouwen. Het parfum opent energiek en verkwikkend. Verse bergamot en rijpe kinkan sinaasappel in de topnoot zorgen voor een fascinerend sprankelende geurbeleving. Het wordt versterkt door de sappige, delicaat zoete Nashi peer.
De intense hartnoot van Shiseido rhododendron Zen for Men behoort tot de sterk kruidige nootmuskaat en de onweerstaanbare zomergeur van rhododendron. Een elegante, delicate nuance van frisse viooltjes, als een vleugje zomerwind, zet de dominante noten discreet op hun plaats. De basisnoot sluit de geur af met extreem mannelijke lederen aroma's en elegante sensuele muskus. Ze worden begeleid door patchouli-akkoorden die de geurbeleving in de finish samenvatten. Naast groene noten brengt patchouli levendige citrus- en kruidige noten in het spel, onderstreept door elegante houtachtige aroma's.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Shiseido Zen for Men is een indrukwekkend mannelijk parfum met ongecorrigeerde geuren en veel fantasie. Het combineert op indrukwekkende wijze aantrekkelijke mannelijke elegantie en sensualiteit, gecombineerd met moderne dynamiek en sympathiek zelfvertrouwen. Het luxe parfum geeft de drager een fascinerende uitstraling met veel charme en levensvreugde bij elke gelegenheid en elke gelegenheid.
alle klanten beoordelen positieve
Shiseido Zen for Men
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 1 klant adviezen

Commentaar van
individueel en verfrissend
Een geur met individueel karakter die door zijn verfrissende manier op onopvallende manier een heel eigen stijl reflecteert. In de huidige tijd met een enorme keuze aan geuren een zeer goede keuze.

Kunstzinnig meesterschap voor een zeer speciale geur

De sprankelende, kruidige mannengeur Shiseido Zen for Men is een meesterlijke compositie van de gerenommeerde parfumeurs Françoise Caron en Francis Kurkdjian. Françoise Caron is stevig geworteld in de indrukwekkende traditie van de Franse parfum. De bescheiden meester van de klassieke creaties wordt al jaren beschouwd als een ster van de Franse parfumerie. Geboren in de wereldhoofdstad van prachtige geuren, de Franse Grasse, Françoise Caron beleefde de magie van parfum als een kind. Ze is ook de zus van meester parfumeur Olivier Cresp en dochter en kleindochter van bekende parfum dealers.
Na haar opleiding werkte ze als parfumeur voor het couture label Givaudan. De lijst van geuren gecomponeerd door Françoise Caron bevat momenteel 56 unieke creaties, waaronder parfums voor luxe merken zoals Davidoff, Emanuel Ungaro, Giorgio Armani en Versace. Voor het Shiseido label ontwikkelde de Franse ontwerper Shiseido Zen for Men, Shiseido Zen Sun for Men en Shiseido Zen for Men White Heat Edition, twee andere unieke geuren. Francis Kurkdjian is een Franse parfumeur met Armeense roots. De in Parijs geboren parfumartiest ontwikkelde meer dan 50 meesterlijke parfumcreaties. De meest gerenommeerde labels ter wereld sieren de lijst van zijn composities, waaronder luxe labels als Christian Lacroix, Dior, Yves Saint Laurent en Jean Paul Gaultier. Samen met koopman Marc Chaya richtte hij in 2009 zijn eigen merk op, de Maison Francis Kurkdjian, zonder daarbij zijn betrokkenheid bij andere couturemerken uit het oog te verliezen.
Onder het Maison Francis Kurkdjian label presenteert de parfumeur voornamelijk op maat gemaakte privégeuren, maar ook luxe parfums voor een breder cliënteel. Kurkdjian beschouwt parfums als volwaardige kunstwerken gecomponeerd uit de herinneringen en levenservaringen van de parfumkunstenaar. De Fransman hecht veel belang aan exclusieve grondstoffen en essences van de hoogste kwaliteit, zodat de parfum kunstwerken hun volle effect kunnen ontplooien.

Duidelijke contouren van moderne Japanse architectuur

Shiseido Zen for Men wordt gepresenteerd in een kubusvormige, dikwandige kristallen fles. Een vorm die het label Shiseido sinds 2007 de voorkeur geeft aan de dames- en herengeuren. De contouren van de glazen fles zijn bewust gemodelleerd naar de moderne Japanse architectuur. Het kleurloze kristal en de nadrukkelijk eenvoudige vormen staan voor absolute helderheid in overeenstemming met de eeuwenoude Zen-traditie. De achterkant van de flacon is bedekt met zilververf. Dit geeft het kleurloze geurwater in zijn interieur een elegante, mannelijke grijstint, die de lichtreflecties op indrukwekkende wijze accentueert.
Geen enkel label verstoort de fascinerende indruk van het innovatieve ontwerp. Alleen aan de onderkant is de typische labelbelettering: Shiseido Zen. De eenvoudige, zilveren dop krijgt bijna dezelfde ruimte als de fles. De hommage aan de Japanse architectuur aan het begin van de 21e eeuw is daarmee compleet. De buitenverpakking Zen for Men gaat naadloos over in de flaconstijl. Shiseido Het kubusvormige, zilveren karton wordt verdeeld door een breed, donkergrijs oppervlak aan de bovenrand. Terwijl de namen van de geur en het etiket op de zilveren voorkant worden vermeld, siert de majestueuze ZEN-letters de bovenrand.

Uitnodiging voor een inspirerende meditatie

De lancering van de inspirerende geur Shiseido Zen for Men in 2009 ging gepaard met een fascinerende commercial van iets meer dan twee minuten. De ster van de kleine film zijn de unieke kubische fles en de onweerstaanbare geur zelf. Na een korte inlassing van de namen van couture merk en geur, wordt de kijker uitgenodigd voor een Zen meditatie. Bij meditatieve klanken functioneert de fles als een prisma, dat door harmonieuze bewegingen het gedoseerde invallende licht op kunstzinnige wijze refereert. De donkerblauwgrijze achtergrond leidt oog en geest niet af van de magie van steeds nieuwe lichtreflecties. De harmonie van de gedachten wordt ondersteund door een zwevende, duifblauwe zijden sjaal die, in combinatie met de prismafles, betoverende indrukken creëert. Het doek en prisma zweven in eenvoudige cirkels, één van de belangrijkste symbolen van het zenboeddhisme.
Tot slot komt een boeddhistische monnik in beeld, die deelneemt aan de harmonieuze ronde dans. Andere Zen-symbolen vindt hij in artistieke, rustige bewegingen. De plek eindigt met de woorden: oneindige passie, oneindige mogelijkheden. De commercial voor de presentatie van Shiseido Zen for Men is rustig, maar door het unieke effect spectaculair. De essentie van de Zen-cultuur komt net zo indrukwekkend naar voren als het karakter van het fascinerende luxeparfum. Het filmpje boeit de toeschouwer zonder turbulente scènes en poses, maar met diepe, inspirerende meditatie.
De campagne voor Shiseido Zen for Men gaat vergezeld van spaarzame, discrete foto's. Het zijn vooral indrukwekkende snapshots van de commercial. Favorit is een foto waarop de monnik in een handige rolloversprong over de fles te zien is. Een indrukwekkende synthese van levendige dynamiek en harmonie, van traditie en innovatie. Verdere foto's beperken zich tot de eenvoudige weergave van de fles en de buitenverpakking.