Eén geur - één kleur
De reclamecampagne van Shiseido Ginza Murasaki bevat verschillende foto's van de fles en deels een juxtapositie van Shiseido Ginza en Shiseido Ginza Murasaki. Een van de mooiste foto's toont de fles tegen een donkere achtergrond. De fles zweeft rechts in het midden van de foto, links zien we een stilleven van bloemen, vruchten en hout. Beide elementen overlappen elkaar. Het stilleven bestaat uit een groot stuk sandelhout in een langwerpige, kegelvormige vorm. Op het sandelhout, van boven naar beneden, liggen de volgende elementen: een klein boeket van donkerpaarse viooltjes staat naast een gesneden granaatappel, het rode vruchtvlees krachtig en mysterieus. Paarse fresia's omstrengelen een rode appel, de opvallende witte bloesems van jasmijn flitsen naast de fles. Beide bloemen, jasmijn en fresia, verschijnen ook achter de fles en worden door het glas uitvergroot. Het aantal bloemen is opvallend. Er zijn veel viooltjes en veel fresia's, terwijl jasmijn slechts in kleine aantallen als begeleiding verschijnt. De donkere achtergrond loopt van antraciet naar zwart. Het licht komt dus van links.
De fles Shiseido Ginza Murasaki ligt wat in de schaduw, maar daardoor krijgt de rand van het glas een witte glans en krijgt het een mysterieuze gloed. Over het geheel genomen geeft deze foto niet alleen duidelijk de ingrediënten van het parfum weer, maar belichaamt tegelijkertijd ook het effect ervan. De foto draagt een kalme sublimiteit en schoonheid in zich. De kleuren maken het fragiel, maar tegelijkertijd sterk. Het geeft op indrukwekkende wijze de combinatie weer van vrouwelijkheid en kracht. Last but not least lijkt de schikking van bloesems, vruchten en hout op een overlopende cornucopia en belichaamt zo zowel innerlijke als uiterlijke rijkdom, net als de geur van Shiseido Ginza Murasaki.