Een campagne die elke vrouw aanmoedigt om haar vrouwelijkheid te leven
"Ik heb geen magische krachten, ik maak van mijn persoonlijkheid mijn magische kracht." Dit is de slogan van de reclamecampagne voor de Shiseido Ginza serie. Maar slogan is niet het juiste woord.
Gepassioneerd, sterk, vrouwelijk: Shiseido Ginza.
Het merk noemt het een manifest, een uitdrukking die veel dichter bij het geheel komt. Het is het credo van de samurai, van Bushido. Een symbool dat staat voor de kracht van de man. Maar deze geurlijn en haar campagne, moeten juist deze kracht benadrukken, die ook in elke vrouw zit.
Shiseido dacht al vroeg na over het beeld van de vrouw dat ze wilden laten zien. Shiseido wilde niet alleen de schoonheid in elke vrouw aanspreken en naar boven halen, maar ook haar intellect. Zo heeft het merk in de loop der decennia mijlpalen gezet en nieuwe carrièremogelijkheden geopend voor Japanse vrouwen.
In de reclame voor Shiseido Ginza, wordt de boodschap heel duidelijk gemaakt. De hoofdrolspeelster, een jonge vrouw, wordt eerst getoond in sfeervol warm licht, vrouwelijke attributen worden onderstreept. Dit wordt gevolgd door een nachtelijke skyline van een grote stad. De overheersende kleuren zijn donkerblauw, zwart en koel neonlicht. In een verder lege ruimte staan bloemen. Dit zijn ook de bestanddelen van het parfum. In hun aanwezigheid bloeien ze op en met een zelfverzekerde glimlach eindigt de video.
Het parfum moet in één alle kwaliteiten van een vrouw weerspiegelen. Zij kan vrouwelijk en elegant zijn, maar ook sterk, intuïtief en hartstochtelijk. Het zijn deels tegenstellingen die hier samengaan, maar het is de fascinatie van precies deze kwaliteiten die een vrouw maken.