Een campagne die elke vrouw aanmoedigt om haar vrouwelijkheid uit te leven
"Ik heb geen magische krachten, ik maak van mijn persoonlijkheid mijn magische kracht." Dit is de slogan van de reclamecampagne voor de Shiseido Ginza-lijn. Maar slogan is niet het juiste woord.
Gepassioneerd, sterk, vrouwelijk: Shiseido Ginza.
Het merk noemt het een manifest, een uitdrukking die veel dichter bij het geheel komt. Het is het credo van de samoerai, van bushido. Een symbool dat staat voor de kracht van de man. Maar deze geurserie en de bijbehorende campagne waren bedoeld om juist die kracht te benadrukken, die ook in elke vrouw aanwezig is.
Shiseido begon al vroeg na te denken over het vrouwbeeld dat ze wilden neerzetten. Shiseido wilde niet alleen de schoonheid in elke vrouw aanspreken en naar voren brengen, maar ook haar intellect. Het merk zette zo mijlpalen door de decennia heen en opende nieuwe professionele richtingen voor Japanse vrouwen.
In de reclame voor Shiseido Ginza wordt de boodschap heel duidelijk gemaakt. De hoofdrolspeelster, een jonge vrouw, wordt eerst getoond in warm sfeerlicht, waarbij de vrouwelijke eigenschappen worden benadrukt. Dit wordt gevolgd door een cut naar een nachtelijke skyline van een stad. De dominante kleuren zijn donkerblauw, zwart en koele neonlichten. Er staan bloemen in een verder lege kamer. Dit zijn ook de bestanddelen van de geur. Ze bloeien op in haar aanwezigheid en de video eindigt met een zelfverzekerde glimlach.
De geur moet alle kwaliteiten van een vrouw weerspiegelen. Ze kan vrouwelijk en elegant zijn, maar ook sterk, intuïtief en gepassioneerd. Er zijn soms tegenstellingen die hier samenkomen, maar het is de fascinatie van juist deze eigenschappen die een vrouw maken.