De Shiseido haarverzorgingslijn belooft maximale verzorgingstechnologie voor de behandeling van beschadigd haar. Of het nu gaat om de Andenogen Hair Energizing Formule tegen haaruitval, het Hair Energizing Complex tegen uitgeput haargroei of het Intensive Treatment Hair Mask - de luxelijn Biotherm heeft haar aandacht gericht op de problemen van haarverzorging die gemiddelde haarverzorgingsproducten niet aankunnen.
Schoonheid begint met zijn wortels, volgens dit principe, het Hair Energizing Complex is gemaakt met verkwikkende koriander extract, dat wordt gewreven in de haarwortels. De shampoos voor normaal, droog en vet haar maken de haarstructuur met polymeren al tijdens het wassen glad en behouden de soepelheid.
Shiseido Hair Care Lotion regenereert het haar en beschermt het tegen de stress van föhnen en stylen. Het synthetisch celmembraan complex van het haarmasker herstelt de beschadigde haarstructuren in een compacte kuur, een ampulkuur regelt het vochtgehalte van het haar. Mooi haar is een centraal thema van het exclusieve Shiseido merk sinds 1915. Het beautybedrijf, opgericht in 1857 in Japan en nu aanwezig in 71 landen, richtte zich al snel niet alleen op tandheelkundige cosmetica en huidverzorging, maar ook op haarverzorging en decoratieve cosmetica.
Apotheker Arinobu Fukuhara richtte niet alleen Japan's eerste moderne apotheek op in Tokio, hij was ook vindingrijk in productontwerp, het runnen van restaurants en het lanceren van geuren. In 1915 lanceerde hij zijn populaire camellia haarolie, waaraan Shiseido zijn logo dankt. Tegelijkertijd verscheen zijn eerste haartonicum "Flowline". Na de beursintroductie breidde Shiseido zich wereldwijd uit en exploiteert de oudste beautygroep ter wereld naast haar verkoopactiviteiten ook wellnessboerderijen, beauty lounges en parfumerieën.