Een beeld van levensvreugde en sprankelende energie
Shiseido Zen wordt vakkundig geënsceneerd in de reclamecampagnes. De focus ligt altijd op de elegante fles, die een stralend goudgele kleur heeft. De inhoud van de fles wordt verleidelijk gereflecteerd in het zonlicht. In de geest ontstaat een beeld van levensvreugde en sprankelende energie. Bijzonder spectaculaire effecten ontstaan wanneer het licht in de glazen fles wordt gebroken of glinsterend wordt gereflecteerd. Alleen al met dergelijke optische effecten wekt Shiseido fantasierijke associaties op en weet het de kijker een idee te geven van de onmiskenbare geur. Bovendien overtuigt de fles door zijn puristische vorm, die ontworpen is om de Eau de Toilette in zijn volle zuiverheid te presenteren.
Shiseido Zen creëert een verbinding tussen traditie en moderniteit. De filosofie van het merk is om Aziatische en oosterse geuren te combineren met moderne geuren. Dat komt ook tot uiting in de reclamecampagnes. De afwisseling tussen rust en sprankelende energie belichaamt de tegengestelde elementen die zich productief verenigen in Shiseido Zen.
Enerzijds wacht de gebruiker een bloemrijke frisheid. Tegelijkertijd biedt de Eau de Toilette ook subtiele tartnoten en een vleugje oosterse exotiek. Al deze zeer verschillende richtingen worden verenigd en effectief tot uiting gebracht in Shiseido Zen. Het sensuele, verfrissende en verleidelijke eau de toilette staat niet op zichzelf, maar is slechts het belangrijkste onderdeel van een complete geur- en verzorgingsserie. Het bevat ook eau de parfum, lichaamscrème en douchegel. Frisse en oosterse flair is ook de focus van de campagne voor de holistische zorgserie van Shiseido Zen.