In 1872 richtte de Japanse farmacoloog Arinobu Fukuhara een apotheek op die in de loop der tijd uitgroeide tot het succesvolle cosmeticabedrijf Shiseido. Destijds was het traditionele bedrijf al georiënteerd op westerse modellen en vandaag de dag is het een groep die door haar progressieve karakter een hoge mate van erkenning geniet op alle internationale markten.
Naast lichaams-, gelaats- en haarverzorgingsproducten ontwikkelt Shiseido ook cosmetica en parfumerieën in verschillende prijscategorieën en voor verschillende markten. De vele gezichtsverzorgingsproducten genereren hiervan de hoogste omzet. Ook in Duitsland heeft Shiseido zich op dit gebied als marktleider weten te profileren.
Shiseido staat voor vrouwen die meebewegen met de tijd en hun uiterlijke schoonheid natuurlijk benadrukken met persoonlijkheid en zelfvertrouwen. Traditionele Japanse waarden staan voor ware schoonheid, die alleen tot stand komt door harmonie van lichaam en geest. Schoonheid van buiten is altijd te danken aan innerlijk welzijn.
Tot het einde van de jaren negentig ontwikkelde Shiseido verschillende parfumlijnen, verschillende productlijnen en make-upkleuren. Shiseido's motto was om esthetiek te creëren met traditie en moderne oriëntatie. De revolutionaire technologieën maken het mogelijk om tijdloze en moderne make-up te produceren die de perfecte schoonheid metgezel voor elke smaak creëert. De naam Shiseido staat voor hoge kwaliteit, loyaliteit en respect en eerlijkheid naar haar klanten toe. Door de betrouwbaarheid van de onderneming worden gezamenlijke successen behaald waardoor alle betrokken partijen kunnen delen in de winst.
Ook aan onderzoek hecht Shiseido veel belang. De onderneming is actief in de productie en verkoop op de internationale markten. In 1989 richtte Shiseido in samenwerking met het Harvard University Hospital het Cutaneous Bilogy Research Center op. Hier wordt intensief onderzoek gedaan op het gebied van huidfunctie en huidstructuur. De onderzoeksfaciliteiten zijn onderverdeeld in talrijke afzonderlijke afdelingen die de basis en de verdraagbaarheid van de producten onderzoeken.
Met deze omvang van het onderzoek en de hoge kwaliteit, is Shiseido koploper in de cosmetische industrie. Dankzij zijn opmerkelijke onderzoeksverplichting heeft Shiseido patenten aangevraagd voor meer dan duizend verschillende productformuleringen. Sinds 1988 heeft het bedrijf talrijke onderscheidingen ontvangen voor zijn cosmetische, parfum- en verzorgingsproducten.
De Lipgloss Lak Rouge van Shiseido voorziet de lippen van optimale hydratatie en combineert een uitstekende glans met het beste draagcomfort. De intense kleuren en de fascinerende glans zorgen in een handomdraai voor glamour. Lak Rouge is geïnspireerd op Japans lakwerk, dat wereldwijd zeer populair is. De intensiteit van de kleuren en de briljante Roiro vernis gaven Shiseido het idee om een lipgloss te creëren die deze prachtige kleuren combineert met de gelijkmatige texturen en lange duurzaamheid. Deze inspiratie werd werkelijkheid met Lakstraat. Met slechts één laag geeft Lak Rouge de lippen een uitstekende, lakachtige en betoverende afwerking.
De Lak Rouge collectie combineert de eenvoud van een lipgloss met de kracht van een lippenstift. De hoge pigmentatie resulteert in een hoge kleurdichtheid en een langdurige glans met uitzonderlijke glans.