Puur materiaal: Fleur de Mûrier
Op het eerste gezicht lijkt de reclamecampagne voor het vrouwenparfum Lagerfeld Fleur de Mûrier en het zusterparfum Bois de Yuzu helemaal niet op een reclamecampagne, want de advertentie is heel onopvallend, bijna over het hoofd gezien. Vijftien seconden lang is de advertentie helemaal stil, zonder achtergrondmuziek, zonder geluiden en zonder gezang bij de beelden.
Het begint met zwarte letters op een witte achtergrond waarop staat: "Les parfums matières - Karl Lagerfeld ". Deze geuren zijn een serie van de jaren 2017 tot 2019. De Franse term "matière" betekent "materiaal, ingrediënt, materie" en verwijst naar de vrij beperkte samenstelling van de parfums, die zich richt op de essentie. De geuren dragen echter niet per se de naam van hun belangrijkste ingrediënt, zoals soms het geval is bij andere, vaak Franse, geurcreaties. In plaats daarvan dragen ze de boodschap van een plant uit, in het geval van Lagerfeld Fleur de Mûrier die van de moerbeiboom. Zijn vruchten zijn niet alleen zoet, maar ook geneeskrachtig, en de boom wordt ook beschouwd als sierplant. De moerbei is dus een kleine wonderplant en het eren waard.
Het zusterparfum voor mannen is gewijd aan de citrusplant yuzu, waarbij de yuzuvrucht en de boom eerst in kleine beeldfragmenten verschijnen, vergelijkbaar met een legpuzzel. Dit wordt gevolgd door een puzzelstukje van de Lagerfeld Bois de Yuzu-fles. Dit wordt gevolgd door kleine puzzelstukjes met afbeeldingen van de moerbeistruik in combinatie met afbeeldingen van de Lagerfeld Fleur de Mûrier fles, beide flessen verschijnen naast elkaar in close-up, gevolgd door de woorden "les parfums matières - Karl Lagerfeld ". Er staat dat deze twee geuren voor zichzelf spreken. Ze hebben geen uitleg nodig. Ze hebben een vakkundig gecoördineerd boeket dat overtuigend is.