De nobele parfums van een nobel merk spreken voor zich
De campagne voor de lancering van de onweerstaanbare, betoverende geur Lagerfeld Bois de Yuzu was rustig en bijna ingetogen. Lagerfeld parfums vullen de spannende modecollecties van de ontwerper aan als indrukwekkende accessoires en worden ook als zodanig in de markt gezet. Geïnteresseerden zullen bij Lagerfeld parfums tevergeefs zoeken naar de uitgebreide advertenties die altijd gepaard gingen met de lancering van nieuwe Chanel parfums. Sinds 1978 heeft de sterontwerper 36 parfums onder zijn eigen naam gelanceerd, gecreëerd door 's werelds meest gerenommeerde meesterparfumeurs. Stuk voor stuk, zowel mannen- als vrouwenparfums, waren ze uiterst succesvol en werden ze al snel een gewild statementparfum.
Het eerste parfum van het label, de mannengeur Lagerfeld, fascineerde met een veelheid aan zeer elegante geurnoten in een ongebruikelijke combinatie. Na een topnoot van aldehyden, dragon, citroen, bergamot, salie en groene noten, verrast de hartnoot met een kleurrijke ronde dans van jasmijn, roos, orriswortel, patchoeli, sandelhout en cederhout, omgeven door een delicaat vleugje van de fijnste tabak. Met elegante en sensuele accenten van amber, muskus, tonkaboon, vanille en eikenmos eindigt het debuutparfum van het merk Lagerfeld op een unieke elegante en sensuele noot.
Ondanks alle bekendheid verliep de lancering van de Lagerfeld Bois de Yuzu geur niet geheel zonder reclame. Het ging gepaard met een bijna minimalistische, maar zeer indrukwekkende printcampagne. De posters met een helderwitte achtergrond maken ook reclame voor de partnergeur voor vrouwen, Fleur de Mûrier, die tegelijkertijd werd gelanceerd. De foto's plaatsen de flacons van beide geuren in het middelpunt van de belangstelling. De belangrijkste ingrediënten zijn aan de glazen flacon bevestigd met een smal leren bandje, in kleur afgestemd op de betreffende flacon: een bloeiende bramentak op het vrouwenparfum, een yuzu-tak met twee vruchten op de flacon van Lagerfeld Bois de Yuzu. Daarboven staan in zwarte letters de namen van de parfumlijn en het label, met daaronder een hashtag die verwijst naar de aanwezigheid van het merk op sociale media.