Een legende in de modewereld
Karl Lagerfeld is veel meer dan alleen een naam, het is een wereldwijd merk voor mode, accessoires en geuren. En dat ondanks het feit dat Karl Lagerfeld, geboren in 1933, over het algemeen geen reclame maakt. Maar de charismatische ontwerper weet altijd de aandacht te trekken, ook al staat hij niet graag in de schijnwerpers. Hij maakt zichzelf graag schaars en dus interessant. Daar komt bij dat mode en ontwerpen boven een bepaalde prijsklasse meestal geen nieuwe creaties aankondigen omdat de vrienden en fans van het merk toch al hongerig zijn naar iets nieuws.
Met zijn Les Parfums Matières, waar Lagerfeld Bois de Vétiver deel van uitmaakt, vervult Karl Lagerfeld een kleine droom: een parfumlijn creëren die gewijd is aan belangrijke en tegelijkertijd zijn favoriete geuren. Tot nu toe zijn er vier geuren gelanceerd in de reeks, gewijd aan perzik, yuzu, vetiver en moerbei. Er is echter geen campagne voor deze spannende geuren.
Inter Parfums, dat Lagerfeld Bois de Vétiver en de andere geuren in de Les Parfums Matières collectie op de markt brengt, volgt hiermee de wensen van de grote ontwerper. Voor hem heeft de elegantie van zijn creaties altijd centraal gestaan. Zijn ontwerpen, of het nu geuren, mode of accessoires zijn, zijn gebaseerd op het idee dat het niet elegant is als het niet draagbaar is. "Het is niet omdat iets draagbaar is dat het ook modieus is," zou hij ooit gezegd hebben.
De Eau de Toilette Lagerfeld Bois de Vétiver voor mannen volgt precies deze houding. De geur is verfrissend met houtachtige noten en kan overal gedragen worden. Elegant en toch nuchter, net als de man die deze geur draagt.