De campagne rond Eight & Bob Annicke 3: Een legendarisch liefdesverhaal, verpakt in persoonlijkheden uit de hedendaagse geschiedenis
Het verhaal van parfumeur Albert Fouquet is ook Eight & Bob's marketingverhaal voor de luxueuze geurcollectie. Het internationale label houdt zijn meer recente geschiedenis echter verborgen, net als de plek waar het ooit werd gecreëerd, het huis van de familie Fouquet. De werelddiplomaat Fouquet creëerde het daar, samen met butler Philippe, om zijn inspannende ambassadeursleven in balans te brengen. Zelfs in de zomer- en wintermaanden, wanneer hij vrienden bezocht aan de Côte d'Azur en in Megève, wijdde Fouquet zich aan zijn passie. Hier ontmoette hij in 1936 Annicke, een jonge Oostenrijkse met prachtige groene ogen. De twee werden snel verliefd, zodat hun scheiding werd gevolgd door een levendige briefwisseling en ze elkaar al snel weer ontmoetten. Bij elk rendez-vous presenteerde Fouquet een nieuwe geurafdeling gemaakt van de meest exquise ingrediënten aan een geliefde. Zijn andere geuren verwijzen ook naar de mooiste tuinen in Wenen en Parijs, van het Trocadéro tot de tuinen van paleis Schönbrunn.
Helaas kreeg Fouquet in 1939 een ongeluk met zijn auto in de buurt van Biarritz. De relatie tussen hem en Annicke kwam abrupt tot een einde, samen met het succes van zijn parfums. Philipp, die zijn baan verloor, stelde in hetzelfde jaar het werk van zijn meester veilig door zijn formules en flacons te verstoppen in boekdelen die hij zelf uitholde. Voordat de bezetter ze ontdekte, stuurde hij ze naar Amerika. Toen zijn erfgenamen ze vonden, slaagden ze erin de buitengewone geschiedenis van Fouquets geuren en boeketten nieuw leven in te blazen.
Velen probeerden te achterhalen wie het team achter de nieuwe edities was. Maar marketingdirecteur Patricia Conejero heeft er altijd het zwijgen toe gedaan. Dus draagt elke vrouw Eight & Bob Annicke 3, de liaison van toen, als sensuele herinnering aan deze glamoureuze tijd.