Exclusiviteit en een grote naam, zelfs zonder campagne
Eight & Bob is een exclusief label met een betoverende geschiedenis. In 1937 reisde de jonge parfumeur Albert Fouquet naar de Côte d'Azur, waar hij John F. Kennedy ontmoette. De jongeman reisde door Frankrijk in een cabriolet. Het klikte meteen tussen de twee. Albert Fouquet was gecharmeerd van de charme en het charisma van de Amerikaan, terwijl JFK helemaal weg was van de stijl en de geur van de Fransman. Voordat ze uit elkaar gingen, haalde JFK Fouquet over om hem een proefmonster van de exclusieve geur te geven. Je kon deze creatie nergens kopen, want Albert Fouquet creëerde het in een torenkamer in het chalet van zijn ouders. Zijn ontwerpen waren altijd uitstekend geweest, maar hij weigerde koppig om ook maar één van zijn geuren op de markt te brengen.
Enige tijd nadat de twee jongemannen afscheid hadden genomen, ontving Albert Fouquet een brief uit de Verenigde Staten met de vraag om nog acht parfums. En één voor Bob. In een opwelling stuurde Fouquet een pakje met het opschrift "Eight & Bob ". Deze bestelling uit de States zou niet de laatste zijn; talloze sterren uit die tijd wendden zich tot Albert Fouquet om te genieten van de geuren, zoals Eight & Bob Champs de Provence. Veel ging echter verloren in het tumult van de Tweede Wereldoorlog.
Vandaag de dag worden de geuren, zoals Eight & Bob Champs de Provence, geproduceerd volgens de recepten van de oprichter. Het mooie van de eaux de parfum is dat ze aangenaam zijn, maar niet mainstream, omdat het label zijn exclusiviteit heeft behouden. Er wordt hier gewoon niet geadverteerd, noch voor Eight & Bob Champs de Provence, noch voor andere parfums.