De merkcampagne rond Eight & Bob Annicke 1: een legendarisch liefdesverhaal verpakt in hedendaagse persoonlijkheden
Even adembenemend als de geurcompositie Eight & Bob Annicke 1 is de ontstaansgeschiedenis, die ook het marketingverhaal van de geuren van Eight & Bob is. Het parfumlabel, dat zijn identiteit publiekelijk verbergt, stelt zijn meesterparfums opnieuw samen en produceert ze ergens tussen Madrid, New York en Grasse, in het hart van het Occidente geurenlandschap. Alberts familiehuis ligt in de buurt van Parijs, waar hij sinds 1937 zijn parfums samenstelt, aanvankelijk alleen voor geselecteerde vrienden. Voor de internationale diplomaat, aristocraat en politiek adviseur was dit zijn privé-evenwicht. Fouquet heeft zijn hobby nooit losgelaten. Samen met butler Philippe creëerde hij zijn geuren 's zomers aan de Rivièra en 's winters in de Franse Alpen. Hier, in het luxueuze Megève, ontmoette Albert Fouquet in 1936 Annicke, een dame met prachtige groene ogen. Ze werden al snel verliefd en hun relatie verliep via talloze briefwisselingen voordat ze elkaar, waarschijnlijk in het geheim, op verschillende plaatsen ontmoetten. Bij elk van hun ontmoetingen droeg Fouquet een persoonlijke geur op aan zijn geliefde, samengesteld uit de fijnste ingrediënten. Zijn andere geuren verwijzen ook naar de mooiste tuinen in Wenen en Parijs, van de Burggarten tot het Trocadéro en de Jardin de Luxembourg.
De samenwerking kwam tot een tragisch einde met Fouquets auto-ongeluk in de buurt van Biarritz in 1939. De formules en geuren van Fouquet werden door Philippe gered voordat de bezetter arriveerde - en daarmee de erfenis van zijn ongelooflijke verhalen en creaties.
Eight & Bob verwijzen naar dit verhaal bij alle lanceringen van Fouquet parfums. Veel bloggers en journalisten hebben geprobeerd het team achter de remakes te doorgronden. Maar marketingdirecteur Patricia Conejero heeft altijd gezwegen over het onderwerp. Dus elke vrouw met Annicke 1 draagt de liaison van toen als een dierbare herinnering aan een zorgeloze tijd.