Comme des Garçons Rouge - een geur die vrolijk en aardend is
Wat op het eerste gezicht klinkt als een tegenstrijdigheid is precies wat de uniseksgeur Comme des Garçons Rouge doet: de aardse, kruidige geur combineert tegenpolen. Peper en gember hebben een verkwikkend effect in de topnoot, terwijl de lichte, heldere geurnuances worden ondersteund door rode biet in de hartnoot. Deze onmiskenbare geur draagt bij aan het unieke karakter van dit Comme des Garçons parfum. Typisch voor de geuren van het merk, geeft de wierook in de basisnoot de geur nog meer aardsheid met patchoeli en labdanum. Comme des Garçons Rouge zal zeker niet iedereen aanspreken, maar het unieke karakter zal ongetwijfeld de aandacht trekken.
Comme des Garçons Rouge viert de vereniging van tegengestelden in een harmonieuze, elegante geur. Tegelijkertijd cultiveert het de kunst van het verleiden. Dit wordt meteen duidelijk in de bloedrode flacon. De afgeronde kubusvorm van het hoogglans gepolijste glas is vleiend en uitnodigend. Het transparante glas is bloedrood van kleur en doet denken aan de kracht van leven en liefde. De zwarte dop zit brutaal, in een lichte hoek, op de fles. De glanzende zwarte kleur van de dop creëert een mysterieus, verleidelijk en elegant effect. De naam van het parfum staat in grote, zwarte, wijd uit elkaar staande letters onderaan de flacon.
Het modelabel Comme des Garçons schudt de modewereld al op sinds de jaren 1970 en de parfumwereld sinds de jaren 1990. Het bedrijf werd in 1969 opgericht door de Japanse ontwerpster Rei Kawakubo en streeft op beide gebieden consequent de kunstvorm na. Zowel mode als parfum worden gezien als kunstwerken. Of mode of geuren draagbaar zijn, mag iedereen zelf bepalen. Het label zelf maakt hier geen aanspraak op, maar heeft desondanks of juist daarom vaak een gevoelige snaar geraakt. Comme des Garçons Rouge, dat sinds 2020 op de markt is, zal waarschijnlijk ook gemengde reacties uitlokken. Wat wel zeker is, is dat de geur een echte schat zal worden voor mensen die ervan houden.
Jordan Hemingway is een erkende Amerikaanse regisseur en fotograaf. Hij realiseerde de reclamecampagne voor Comme des Garçons Rouge. De kleur rood domineert de foto's en de film. Het wordt vergezeld door glanzend zwart en sprankelend wit. Hemingway liet zich inspireren door de woorden bloed, vuur en passie, maar ook door de flacon en de geur zelf. De zinderende erotiek, de onmiskenbare kracht, maar ook het verleidelijke escapisme van de geur leidden tot intense beelden waarin een vrouw, gekleed in zwarte lak, de hoofdrol speelt.