De sensuele verleiding van tegenstellingen
Tyler Mitchell werd aangetrokken als fotograaf en regisseur voor de Comme des Garçons Copper reclamecampagne. In zijn foto's en de videoclip creëert hij een sensuele, verleidelijke sfeer die de enorme aantrekkingskracht en unieke allure van de geur perfect weergeeft.
Naakte, donkere huid ontmoet koel, verfrissend water en glanzend metallic koper in zijn reclame. Het toont handen, armen en benen die in elkaar verstrengeld zijn en elkaar teder strelen. Het verkoelende water stroomt sensueel langs de ledematen terwijl de zuiver koperen fles van de ene hand naar de andere gaat, terwijl een aantrekkelijke man, bedekt met koperkleurige munten, met rustige, kalme slagen zwemt in een zee van koper en naar een fles reikt die verleidelijk glinstert in het koude water. Tot slot gaat een glanzend roodbruin gordijn open en onthult een hand die de prachtige fles van delicaat koper omhoog houdt. Dit laatste motief in de reclamevideo wordt ook in een iets andere vorm gebruikt in de printcampagne.
De campagne van Tyler Mitchell slaagt er perfect in om de aantrekkelijke contrasten van Comme des Garçons Copper weer te geven. De blote, donkere huid van de modellen en de koperkleurige elementen stralen warmte en verleiding uit, terwijl het heldere water een verfrissende afkoeling belooft.
De fotograaf koos specifiek voor modellen met een donkere huid voor zijn campagne, omdat hun mooie, warme huidtinten een aanvulling zijn op de spannende geur en de onverwachte schoonheid en non-conformiteit ervan. Daarnaast wil Tyler Mitchell, die zelf Afro-Amerikaans is, graag de schoonheid van diversiteit laten zien in zijn foto's en video's. En hoewel Tyler Mitchell nog erg jong is - hij werd geboren in 1995 - kan hij nu al terugkijken op een indrukwekkende carrière. Hij heeft al samengewerkt met grote namen als Marc Jacobs, Converse, Nike en Givenchy en was betrokken bij verschillende videoclips. In 2018 kreeg hij wereldwijde bekendheid toen hij Beyoncé fotografeerde voor de septembercover van Vogue, waarmee hij de eerste Afro-Amerikaan was die een coverfoto maakte voor het legendarische modetijdschrift. Met zijn 23 jaar was hij een van de jongste fotografen die deze eer te beurt viel.