De kunst van parfumerie uit Italië
Acqua di Parma is graag mysterieus. Zoals met de meeste creaties van het huis, blijft de getalenteerde neus achter de Acqua di Parma Lily of the Valley geur een mysterie. Maar de gekozen parfumeur sluit zich zeker aan bij de rijke geschiedenis van zijn voorgangers. In 1916, het jaar waarin het bedrijf werd opgericht, diende een kleine parfumfabriek in Parma verschillende meesters om een revolutie teweeg te brengen in de parfumindustrie van die tijd. De sterke en zware aroma's van de parfums van de concurrentie moesten plaatsmaken voor de frisheid en lichtheid van de creaties van Acqua di Parma. Een plan dat al snel succes en erkenning in heel Europa opleverde. En dus creëren de huidige parfumeurs vandaag de dag nog steeds heldere en lichte geuren voor het bedrijf.
Zoals alle parfums van het merk wordt Acqua di Parma Lily of the Valley op de markt gebracht door LVMH. De Franse groep is marktleider in de productie en distributie van luxegoederen en omvat tal van aantrekkelijke merken. In de parfum- en cosmeticasector sluit Acqua di Parma zich aan bij gerenommeerde namen als Christian Dior, Bulgari en Guerlain. Acqua di Parma sloot zich in 2001 aan bij de LVMH Group om zijn parfums aan een nog groter aantal klanten te kunnen presenteren. Door de fusie kan Acqua di Parma nog meer parfumvisies realiseren. Het lijkt daarom bijna gegarandeerd dat het merk een aantal van de beste parfumeurs in de industrie zal inhuren voor zijn geuren, zij het zonder grote aankondigingen. Wie er ook achter het geheim van Acqua di Parma Lily of the Valley zit - hij of zij heeft de filosofie van het eerbiedwaardige bedrijf volledig begrepen en de elegante flacon gevuld met moderne frisheid.