Fascinerende geuren gecreëerd door meesters
Helaas is de naam van de parfumeur van Acqua di Parma Camelia niet bekend. De geuren van het luxueuze traditionele Italiaanse label worden op de markt gebracht door LVMH Moët Hennessy - Louis Vuitton SE, de internationale marktleider in de luxegoederenindustrie.
LVMH heeft momenteel de rechten van meer dan 70 prestigieuze luxemerken, die worden verkocht in meer dan 4.600 winkels en boetieks over de hele wereld, en het bedrijf is er altijd in geslaagd de beroemdste parfumeurs en geurkunstenaars aan te trekken voor zijn geur- en smaakmakerij. Beroemde namen in de industrie zoals Jean-Claude Ellena, Bertrand Duchaufour en Nicolas Bonneville zijn verantwoordelijk voor de samenstelling van elegante, frisse parfums van Acqua di Parma.
Een bijzonder succesvolle geur in de Signature of the Sun-lijn is Yuzu, een creatie van François Demachy, de beroemde sterparfumeur van Christian Dior. Yuzu, de Japanse citroen, ontvouwt zijn magie, ondersteund door Calabrische bergamot en Szechuan peper, meteen vanaf de topnoot van het parfum. Lotus, mimosa, viooltjesblad en jasmijn voegen zachte, bloemige accenten toe aan de geurbeleving in het hart. Warme muskus, kostbaar sandelhout en aromatisch zoethout zorgen voor een sensuele, elegante finish.
De ster onder de parfumeurs van het merk Acqua di Parma is ongetwijfeld Francis Kurkdjian. De Franse parfumeur van Armeense afkomst blijft op maat gemaakte, zeer persoonlijke geuren creëren die al snel de prijs van een standaard kleine auto overstijgen. Onder zijn eigen label Maison Francis Kurkdjian heeft de geurkunstenaar, die wordt beschouwd als een wonderkind van de parfumwereld, ook meer dan 60 zeer succesvolle parfums samengesteld voor een glamoureuze luxemarkt. Nadat LVMH Maison Francis Kurkdjian in 1917 in haar eigen portefeuille had opgenomen, ontwikkelde de meesterparfumeur zijn geuren steeds meer voor de Franse luxegroep.