Acqua di Parma Oud & Spice - een mozaïek van specerijen
Het is zeldzaam om wereldwijde reclamecampagnes te vinden met fotospreads en tv-reclames voor nicheparfums. Acqua di Parma Oud & Spice is geen uitzondering. Het label heeft het heerlijke parfum op een andere manier in scène gezet en een artistieke foto omgetoverd tot een mozaïek. Op de originele foto ligt de zwarte flacon van Acqua di Parma Oud & Spice op de geurgrondstoffen, die samenkomen als een schilderij. De kleur rood is overweldigend en wordt alleen onderbroken door een paar spatten geel en bruin. Het schilderij is diagonaal verdeeld, waarbij de rechterhelft bedekt is met korrels roze peper. Kruidnagels en versplinterde kaneelstokjes steken ertussen uit. De kleur van de linkerhelft doet denken aan de hars van de oudboom, maar het oppervlak is glad. De diagonaal zelf is een rechte, brede lijn in geel en rood.
De veelzijdige afbeelding is verdeeld in negen afzonderlijke afbeeldingen op de homepage van het merk. Elke foto toont een ander deel van de originele afbeelding en verandert de hoek, waardoor het optische effect van een gebroken spiegel ontstaat. Het hoogtepunt is dat de achtergrond bijna identiek blijft, terwijl de fles Acqua di Parma Oud & Spice meerdere keren wordt getoond en naar het midden verschuift.
Een kleine video zet het idee van het mozaïek voort en richt zich opnieuw op de geurgrondstoffen in het parfum. Het flesje, de kruiden of de oud hars draaien in elke rij in twaalf beelden die in een vierkant zijn gerangschikt. Een goede nichegeur heeft niet meer reclame nodig en het kunstwerk voor de Acqua di Parma Oud & Spice geeft de kijker een inzicht in de geur, die net als een goed schilderij door iedereen geïnterpreteerd kan worden.