Imperfecte perfectie
Oorspronkelijk waren de geuren van het merk Acqua di Parma alleen bedoeld voor mannen. Het Italiaanse bedrijf biedt nu echter ook dames- en uniseksgeuren aan. De parfums worden exclusief in Italië geproduceerd door traditionele ambachtslieden, waaronder Acqua di Parma Vaniglia. Het exclusieve gebruik van materialen van de hoogste kwaliteit maakt de producten van het bedrijf zo bijzonder. Daarnaast worden de geuren, verzorgingsproducten en andere artikelen exclusief verkocht in de eigen winkels en via speciaal geselecteerde retailpartners. Het merk en Acqua di Parma Vaniglia zijn de belichaming van ingetogen luxe. Italiaanse savoir-faire gecombineerd met de collectieve expertise van alle creatieve geesten in Italië creëert een merk zonder gelijke.
Acqua di Parma werd in 1916 opgericht door de Italiaanse baron Carlo Magnani, die naar Londen, Parijs en New York reisde voordat hij de tijdloze geur Colonia creëerde. Dit werd een internationaal succes in de jaren 1950. Het merk, met hoofdkantoor in Milaan en geleid door Laura Burdese, staat voor eenvoudige elegantie en is ervan overtuigd dat dingen die met de hand zijn gemaakt een ziel ontwikkelen. Acqua di Parma viert eenvoud, eerlijkheid en vrijgevigheid en gelooft dat imperfectie speciale dingen perfect maakt.
Naast het ondersteunen van eeuwenoude tradities, worden er bewuste pogingen gedaan om de impact van de eigen activiteiten en leveranciers op het milieu te minimaliseren. Als voorbeeld noemden de ontwikkelaars van Acqua di Parma Vaniglia het doel om hun uitstoot van broeikasgassen tegen 2020 met 25% te verminderen. Hieruit blijkt dat Acqua di Parma het onderwerp milieu- en klimaatbescherming met verstand en begrip benadert en zich richt op duurzaamheid en eerlijke arbeids- en productieprocessen.