Een reis door de geschiedenis van de Piemontese adel
In 2016 voerde de reclamecampagne ons mee naar een prachtig Italiaans landschap.
De ontvoering begint met een blik op het wapen van Acqua di Parma Quercia. Onze blik valt meteen op een oude kaart - onze reis begint. Florence, Genua, Turijn, Milaan - het is Piemonte waar we naartoe worden gebracht. De eerste druppels ochtenddauw glinsteren nog aan de randen van de bladeren. De helderheid van de opkomende ochtendzon en de vroege mist brengen de sfeer over van een transformatie die langzaam vorm krijgt. Een eik komt langzaam tevoorschijn uit een landschap waarvan de afmetingen doen denken aan een koninklijk landgoed. De majestueuze eik wijdt zijn handtekening aan de geur Acqua di Parma Quercia: het is Quercia, het eikenmos, en geleidelijk wordt een oud landgoed onthuld. Het landgoed maakt indruk met zijn rustige natuurlijkheid en klassieke uitstraling. Het decor zou zo uit een van die klassieke films kunnen komen, en nu verschijnt de geur in kwestie. Het is Acqua di Parma Quercia.
Het luikachtige gevoel van de buitenverpakking doet denken aan sommige oppervlaktetexturen uit de vroege jaren 60: het is geen aangename elegantie die moeiteloos opgaat in het geheel. Deze stijl maakt indruk met zijn nonchalante nuchterheid, en de fles Acqua di Parma Quercia, die in de met zijde beklede coffret ligt, springt ook in het oog: De onnavolgbare elegantie van de Italiaanse stijl is onopvallend maar doeltreffend.Onmiddellijk na deze opname bevindt de flacon zich op de grond van een eikenbos dat overspoeld wordt door ochtendzon: de warme, dampende grond is bijna voelbaar. Acqua di Parma Quercia vangt het hart van de stilistisch zelfverzekerde drager met opvallend eikenmos en de zoetheid van fijne tonkaboon. Is deze compositie een herinnering aan de tijdgeest?