Een traditionele reclamecampagne
Voor het parfum Colonia Ambra vertrouwt het huis van Acqua di Parma minder op bekende gezichten dan op het parfum zelf om de scène neer te zetten en het letterlijk aan de man of klant te brengen. Om deze reden is er geen bekend gezicht, of het nu een model, acteur of iets dergelijks is, gebruikt voor de realisatie van de reclamecampagne.
Ook hier vertrouwt het bedrijf op de traditie van de aloude kunst van het parfumeren. Daarom zijn het enerzijds de ingrediënten zelf die het decor vormen voor de flacon op de reclameposters. Aan de andere kant zijn er ook dingen zoals een vliegtuig dat houtkrullen naar de flacon duwt. De flacon wordt ook benadrukt door leer, houtskool of hout.
Andere motieven tonen daarentegen de vaas naast fijn scheergerei, een kompas en een oude telescoop, of de vaas gewoon tegen een achtergrond vol foto's. De afbeeldingen tonen het merklogo of andere creaties die het Huis succes hebben gebracht.
De reclameclip presenteert het parfum ook in een soortgelijk licht - een licht dat erg warm is en overwegend aardetinten en bruinachtige kleuren bevat. Enerzijds staan de flacon en de ingrediënten van het parfum, die herhaaldelijk worden getoond, natuurlijk centraal.
Aan de andere kant bekende mannen uit de geschiedenis, zoals Marco Polo, of dingen zoals de scheepvaart, die niet alleen de geschiedenis veranderde, maar ook de parfumtraditie. Aan het einde van de clip is het echter alleen de flacon die wordt gepresenteerd en zichzelf in het geheugen brandt.