De reclamecampagne voor L'Occitane Herbae Par L'Eau: Hulde aan de natuur
De collectie L'Occitane Herbae Par L'Eau is een eerbetoon aan de natuurlijke schoonheid en kracht van de wilde flora van de Provence. De Eau de Toilette L'Occitane Herbae Par L'Eau wordt gekenmerkt door fris-groene texturen, voornamelijk gebaseerd op de kristallijne facetten van witte klaverbloemen. Het klavertje weet zich staande te houden in associatie met engelwortel, heemst, jasmijn en zoet gras. Hij groeit waar je het niet zou verwachten - onvoorspelbaar, zacht en sterk tegelijk.
In 1976 richt Olivier Baussan het merk L'Occitane en Provence op met als doel efficiënte natuurlijke cosmetica op basis van planten te produceren. Het was nog een lange weg naar de huidige internationaal actieve bedrijfsketen, en het begon als volgt: De Franse zakenman, geboren in 1952, raakte op 23-jarige leeftijd geïnteresseerd in het creëren van cosmetica op basis van Provençaalse flora. De impuls kwam van zijn vriend, de chemicus Yves Millou, met wie hij een oude, vervallen zeepfabriek kocht. Samen zetten zij een klein bedrijfje op, dat in de jaren zeventig uitgroeide tot het bekende cosmeticaconcern.
In 1980, tijdens een reis naar Burkina Faso, ontdekte Baussan de voedende eigenschappen van karitéboter, die voortaan in zijn natuurlijke cosmeticaproducten werd gebruikt. Lokale Provençaalse en exotische ingrediënten inspireerden Baussan tot het creëren van eersteklas natuurlijke huid- en haarverzorgingsproducten en geuren. In 1981 kon hij zijn eerste winkel in natuurlijke cosmetica openen in Volx, in de Haute Provence. Voor zijn reclamecampagnes gebruikt het merk zijn officiële You Tube-kanaal L'Occitane om beautytips, trends en het laatste nieuws van de stichting L'Occitane te publiceren. Olivier Baussan's visie omvat ook het idee om de wereld een beetje beter te maken door middel van verschillende solidariteitsprojecten.