De reclamecampagne voor L'Occitane Herbae Par L'Eau: Hulde aan de natuur
De L'Occitane Herbae Par L'Eau collectie eert de natuurlijke schoonheid en kracht van de wilde flora van de Provence. L'Occitane Herbae Par L'Eau eau de toilette wordt gekenmerkt door frisse, groene texturen die voornamelijk gebaseerd zijn op de kristalheldere facetten van witte klaverbloesems. De klaver weet zich te laten gelden in combinatie met engelwortel, marshmallow, jasmijn en zoet gras. Het groeit waar je het niet zou verwachten - onvoorspelbaar, zacht en sterk tegelijk.
In 1976 richtte Olivier Baussan het merk L'Occitane en Provence op met als doel efficiënte natuurlijke cosmetica op basis van planten te produceren. Het was nog een lange weg naar de internationaal actieve bedrijfsketen van vandaag, en het begon zo: De in 1952 geboren Franse zakenman raakte op 23-jarige leeftijd geïnteresseerd in het creëren van cosmetica op basis van Provençaalse flora. De impuls hiervoor kwam van zijn vriend, de chemicus Yves Millou, met wie hij een oude, vervallen zeepfabriek kocht. Samen begonnen ze een klein bedrijfje, dat in de jaren 1970 uitgroeide tot de bekende cosmeticagroep.
In 1980, tijdens een reis naar Burkina Faso, ontdekte Baussan de huidverzorgende eigenschappen van karitéboter, die vanaf dat moment werd gebruikt in zijn natuurlijke cosmeticaproducten. Lokale Provençaalse en exotische ingrediënten inspireerden Baussan tot het creëren van eersteklas natuurlijke producten voor huid- en haarverzorging en parfums. In 1981 kon hij zijn eerste natuurcosmeticawinkel openen in Volx, in de Haute Provence. Voor zijn reclamecampagnes gebruikt het merk L'Occitane zijn officiële YouTube-kanaal om beautytips, trends en het laatste nieuws van de L'Occitane Foundation te publiceren. De visie van Olivier Baussan omvat ook het idee om de wereld een beetje beter te maken door middel van verschillende solidariteitsprojecten.