De reclamecampagne voor L'Occitane Cap Cedrat tegen een mediterrane achtergrond
Zoals bij elke creatie van parfumeur Julie Massé zit er een verhaal achterL'Occitane Cap Cedrat . Het belangrijkste akkoord van deze mannelijke eau de toilette spray is citroen-aquatisch, wat het direct associeert met een uitnodigend mediterraan landschap. Dit is waar het verhaal op L'Occitane Cap Cedrat gebaseerd is wanneer het speelt met het idee van de met golven doordrenkte Kaap, in wiens tuinen citroenen rijpen.
De bijzondere variëteit van ceder-citroen, met zijn opvallende vorm en ruwe huid, is de focus van de reclame voor L'Occitane Cap Cedrat . De ceder-citroen is een van de oudste citrusplanten en groeit in Sicilië, Griekenland en Corsica aan bomen die tot drie meter hoog kunnen groeien. Hun takken zijn versterkt met sterke doornen die de vruchten, die tot 2,5 kilogram kunnen wegen, beschermen. De bizarre citrusvruchten, die een dikke, wrattige vruchtenschil hebben, worden onrijp geoogst om er gekonfijte citroenschillen van te maken. Er zijn gekonfijte citroenen met zure pulp, maar er zijn ook citroenen met een zoet aroma. De in de parfumerie gebruikte citroenolie wordt uit de schil gehaald.
Op basis van deze natuurlijke actieve stof heeft het bedrijf L'Occitane in 2016 niet alleen het L'Occitane Cap Cedrat mannenparfum met verfrissende citroenachtige en aquatische nuances op de markt gebracht. Naast de Eau de Toilette Spray bevat de mannenverzorgingscollectie Cap Cedrat de Douchegel voor lichaam en haar, de Deodorant, de Zeep en de Aftershave Balm.
De reclame biedt deze cosmetische producten aan tegen een maritieme achtergrond, waar het wateroppervlak dat in de zon glinstert een verlangen naar vrijheid en avontuur op zee creëert. In overeenstemming met het credo van de fabrikant zijn de verzorgingsproducten, die ontworpen zijn voor de mannelijke huid, gebaseerd L'Occitane Cap Cedrat op de principes van de fytotherapie en de aromatherapie.