De reclamecampagne voor L'Occitane Cap Cedrat tegen een mediterrane achtergrond
Zoals bij elke creatie van parfumeur Julie Massé zit er een verhaal achter L'Occitane Cap Cedrat. Het hoofdakkoord van deze mannelijke eau de toilette spray is aquatisch-citrusachtig, wat meteen een uitnodigend mediterraan landschap oproept. Het verhaal van L'Occitane Cap Cedrat bouwt hierop voort wanneer het speelt met het idee van de door golven overspoelde Kaap, in wiens tuinen citroenen rijpen.
Het bijzondere ras Zedrat citroen, met zijn opvallende vorm en ruwe schil, staat centraal in de reclame van L'Occitane Cap Cedrat. Zedrat citroenen behoren tot de oudste citrusplanten en groeien op Sicilië, Griekenland en Corsica aan bomen die wel drie meter hoog kunnen worden. Hun takken zijn gewapend met sterke doornen die de vruchten, die tot 2,5 kilo kunnen wegen, beschermen. De bizarre citrusvruchten, die een dikke, wrattige schil hebben, worden onrijp geoogst om er gekonfijte citroenschil van te maken. Er zijn citroenen met zuur vruchtvlees, maar ook citroenen met een zoete smaak. De citroenolie die in de parfumerie wordt gebruikt, wordt uit de schil gewonnen.
In 2016 gebruikte het bedrijf L'Occitane dit natuurlijke actieve ingrediënt om de mannengeur L'Occitane Cap Cedrat te lanceren met verfrissende citroenachtige en aquatische nuances. Naast de eau de toilette spray bevat de Cap Cedrat mannenverzorgingscollectie ook douchegel voor lichaam en haar, deodorant, zeep en aftershavebalsem.
De advertenties bieden deze cosmetische producten aan tegen een maritieme achtergrond waarin het glinsterende wateroppervlak in de zon een verlangen oproept naar vrijheid en avontuur op zee. In overeenstemming met het credo van de fabrikant zijn de L'Occitane Cap Cedrat huidverzorgingsproducten ontworpen voor de mannenhuid volgens de principes van fytotherapie en aromatherapie.