Joop! Le Bain redt het zonder reclamecampagne
De tijdloze geur Joop! Le Bain heeft geen uitgebreide reclamecampagne, maar toch is Joop! Le Bain een van de populairste en succesvolste parfums wereldwijd. Er is geen commercial, alleen reclameposters die de flacon laten zien. Gepresenteerd op een effen achtergrond die glinstert van donkerblauw naar blauwzwart, wordt de elegante glazen flacon bevochtigd door fijne waterdruppeltjes, alsof de Joop! Le Bain geur in bad is genomen en naast de stomend hete badkuip is geplaatst. Pure luxe van natuurlijke en kalmerende ingrediënten komt zo perfect tot zijn recht.
Joop! Le Bain Soft Moments - de voortzetting van het succesverhaal. De klassieke geur is zo populair dat hij in 2012 opnieuw op de markt werd gebracht in een licht gewijzigde versie: Joop! Le Bain Soft Moments voegt de klassieker uit de jaren '80 toe aan het assortiment. Net als de originele geur combineert Soft Moments bloemige frisheid met oosterse, sensuele vrouwelijkheid. Het bevat echter een paar andere ingrediënten die de nieuwe editie een heel eigen karakter geven: orchideeënwater en hennepzaad zorgen samen voor een verfrissende topnoot.
De bloemige akkoorden in de hartnoot bestaan uit fresia en perzikbloesem en benadrukken de frisse topnoot. In de basisnoot ronden amber en amyris hout de geur af met een zachte, houtachtige noot. Over het geheel genomen is Soft Moments, zoals de naam al doet vermoeden, een beetje zachter en nog rustgevender en verzorgender. De nieuwe editie is niet zo kruidig als de klassieke Le Bain, maar biedt een diepe, sensuele vrouwelijkheid.
De fles is qua vorm identiek aan Joop! Le Bain, maar de letterkleur op de fles is zachter lichtblauw, waardoor het er nog frisser uitziet dan Le Bain. Net als zijn voorganger uit de jaren 1980 heeft Le Bain Soft Moments geen grote reclamecampagne nodig.