Gegevensoverzicht Joop! Homme

Productsoort:Herenparfum
Merk:Joop!
Officiële website:www.joop.com
Producent:Lancaster
Parfumeur:Michel Almairac
Jaar van uitgave:1989

De geur

Real men wear pink… in ieder geval als men het populaire modehuis Joop! moet geloven. Want precies met deze slogan wordt reclame gemaakt voor de eigenzinnige herengeur, die al sinds het einde van de jaren 80 een ongekende populariteit geniet. Maar wat is het eigenlijk wat de parfum van het beroemde huis bij mannen zo populair maakt? En dat tot op de dag van vandaag, ondanks zijn ongewone kleurstelling en ook ondanks zijn gewaagde en zoete geursamenstelling. Misschien is het de ongewoonlijke en zeer gelukte mix uit bergamot, mandarijn, sinaasappelbloesem en citroen in de kopnoot, heliotroop, jasmijn en lelietje-van-dalen in de hartnoot en patchouli, sandelhout, tonkaboon en vanille in de basis. Misschien is het de intensieve houdbaarheid waarmee het parfum scoort. Misschien is het echter ook de extravagantie, de levenslust, de elegantie, de verleiding, de avonturiersgeest die zich altijd weer tussen de geuraccenten bevindt. Waarschijnlijk heeft iedere fan van de geur zijn eigen mening. Daarom ruikt men het beste zelf om uit te vinden wat het meeste aantrekt in de geurklassieker Joop! Homme.

Kopnoten:Bergamot, Citroen, Mandarijn, Sinaasappelbloesem
Hartnoten:Kaneel, Jasmijn, Heliotroop, Lelietje-van-dalen, Kardemom
Basisnoten:Patchoeli, Sandelhout, vanille, Tonkaboon
Geurnoten:fris, oriëntaals

De fles

Debet aan het succes van de geur Joop! Homme is niemand minder dan Michel Almairac. Almairac werkt als parfumeur voor talrijke mode- en designiconen en heeft onder andere parfumklassiekers en bestsellers als Laura Biagiotti's Venezia (2011), Ghosts Ghost en Serenity, Shiseido's Zen en Zen Purple, Jil Sanders No. 4, Gucci's Eau de Gucci, Jette Joops By Night Hette en Burberry's Body en Body Intense gecreëerd. Geen wonder, want Almairac werd als kind uit een traditionele parfumeursfamilie geboren. Zowel zijn vader als zijn grootvader waren actief op artistiek gebied in de parfumwereld. Bij hen keek hij al in zijn jeugd veel af en leerde de kunst tenslotte aan de legendarische Roure School in zijn geboortestad Grasse.

De reclame

Joops!'s klassieker Homme stamt uit het jaar 1989 en komt voor een mannengeur ongekend zoet voor de dag, wat ook in het design naar voren komt. De flacon zelf presenteert zich met zijn markante hoekige en smalle vorm weliswaar relatief eenvoudig en mannelijk, maar stijgt met zijn afgeronde en minimaal met krullen versierde dop boven de massa uit op het gebied van herenparfums. Echter ook door de pinkkleurige vloeistof die zich in de fles bevindt. Hier zullen sommige mannen in eerste instantie twijfelen of wel de goede fles in de verpakking zit. Het tegendeel wordt bewezen door de grote en opvallende belettering die de voorkant van de fles siert en net zo de aandacht op zich vestigt als de vorm en de verblindende parfumvloeistof. Hier speelt het een met het ander, vooral wordt echter gespeeld met contrasten en geslachts-typische do's en don'ts.

Klantbeoordelingen van Joop! Homme

5 uit 5 sterren — op basis van 9 klant adviezen

Meer producten van Joop!

Naast Joop! Homme vindt u in de easyCOSMETIC Beauty-shop de volgende series: