Gegevensoverzicht Joop! Homme

Productsoort:Herenparfum
Merk:Joop!
Officiële website:www.joop.com
Producent:Lancaster
Parfumeur:Michel Almairac
Jaar van uitgave:1989

Joop, Homme is een klassiek parfum dat altijd gepolariseerd is geweest.

"Echte mannen dragen roze - althans als je het populaire modehuis Joop kunt geloven! Want het is precies deze slogan die reclame maakt voor de eigenzinnige mannengeur Joop! homme, die sinds het einde van de jaren tachtig onverminderd populair is. Maar wat maakt de parfum Joop! homme van het beroemde huis zo populair bij de mannen? En ook vandaag nog, ondanks zijn ongebruikelijke kleur en ook ondanks zijn gedurfde en zoete geurcompositie? Misschien is het de ongebruikelijke en succesvolle mix van bergamot, mandarijn, sinaasappelbloesem en citroen in de kop van het parfum.

In het hart van Joop! homme vindt u heliotroop, jasmijn, lelie van de vallei en kaneel. De basis verleidt met patchoeli, sandelhout, tonkaboon en vanille. Misschien is het de intense duurzaamheid waarmee de parfum scoort. Misschien is het ook de extravagantie, de levenslust, de elegantie, de verleiding en de avontuurlijke geest die steeds weer terug te vinden is tussen de individuele noten en accenten.

Elke fan zal waarschijnlijk zijn eigen mening hebben over Joop! homme. Daarom kun je het beste zelf snuffelen en ontdekken wat je het meeste inspireert aan de klassieke parfum Joop! De naam Joop! staat al tientallen jaren voor internationale trends. Deze geur zet de traditie voort.

Kopnoten:Bergamot, Citroen, Mandarijn, Sinaasappelbloesem
Hartnoten:Kaneel, Jasmijn, Heliotroop, Lelietje-van-dalen, Kardemom
Basisnoten:Patchoeli, Sandelhout, vanille, Tonkaboon
Geurnoten:fris, oriëntaals

Joop! homme is gemaakt door uitzonderlijke parfumeur Michel Almairac

Maar liefst uitzonderlijke parfumeur Michel Almairac is verantwoordelijk voor de succesvolle Joop! geur Homme. "De wereld van geuren is magisch," zei Almairac ooit. Hij groeide op in Grasse, de Franse parfumstad. Al als kind werd hij omringd door parfum omdat zijn vader en grootvader ook beroemde parfum makers waren.

Maar hij leerde de kneepjes van het vak tijdens zijn opleiding aan de gerenommeerde Roure parfumerieschool. Daar werkte hij met grote parfumeurs als Jean-Maurice Martin, Edmond Roudnitska en Pierre Bourdon. Iedereen deelde zijn kennis met hem en hij leerde zelfstandig te werken.

Almairac werkte als parfumeur voor talrijke mode- en designiconen en creëerde klassieke parfums en bestsellers zoals Laura Biagiotti Venezia, Ghost Ghost and Serenity, Shiseido Zen en Zen Purple, Jil Sander No. 4, Gucci Eau de Gucci en Jette Joop By Night Jette. Met Joop! homme heeft Almairac echter een van zijn meest commercieel succesvolle parfumfavorieten aller tijden gecomponeerd.

Almirac durfde het experiment en werd beloond met een echte explosie van geur, die in belangrijke mate verantwoordelijk is voor het succes van zijn creatie. Vooral de oosterse geuren zorgen voor de zekere extra van de creatie, waardoor zijn aura onmiskenbaar. Met zijn edele ingrediënten is deze geur al lang een klassieker. Zijn succesverhaal zal nooit ophouden. De sensualiteit van deze essentie blijft mensen verleiden en inspireren.

De Joop! Hommefles verwijdert eenvoudig geslachtstypische eigenschappen

Het klassieke parfum Joop Homme dateert uit 1989 en was in die tijd ongebruikelijk en vrij zoet voor een mannengeur, wat ook op een bepaalde manier werd onderstreept in het ontwerp van het totaalbeeld. De fles zelf, met zijn opvallend hoekige en smalle vorm, is relatief eenvoudig en mannelijk, maar onderscheidt zich niet alleen door de massa mannenparfums door de afgeronde en minimaal kniebuigende dop, maar ook door de roze kleurige vloeistof binnenin.

Hier zou menigeen terecht twijfelen of hij het pakket toch niet uitverkocht heeft. Maar het grote en in het oog springende opschrift "Joop! homme", dat de voorkant van de fles versiert en net zo direct in het oog springt als de vorm en de garish parfumvloeistof, bewijst het tegenovergestelde. Dus hier speelt de één met de ander, maar vooral speel je met contrasten en geslachtstypische doseringen en Don'ts.

Vind de fles, het parfum mooi. Joop, Homme inspireert met een sexappeal, die hetzelfde zoekt. Het unieke samenspel van oranjebloesem, jasmijn en kaneel zorgt voor een bijna provocerende opstand. Patchouli, sandelhout en honing zijn drie ingrediënten waarvan de combinatie tot nu toe allesbehalve gebruikelijk was.

Joop, een Adonis en een roze fles.

Joop Homme is een beproefd, klassiek en bekend parfum dat al meer dan 20 jaar mensen oproept - soms op een positieve en soms op een minder positieve manier. Dit is niet de enige reden waarom de reclamecampagne voor deze populaire en klassieke mannengeur van generatie op generatie is veranderd.

Tot nu toe was Joop! homme echter altijd gericht op een jonge, onderscheidende en goed getrainde man in het midden van de poster of plek, die gevangen zit door minstens één maar meestal twee of drie mooie vrouwen. Tot slot de verleiding, extravagantie en avontuurlijkheid waarvan de sillage van het parfum ook spreekt.

Bekende en beroemde modellen of acteurs zijn nooit te vinden in een campagne voor Joop! homme. De focus lag op onbekende gezichten die de parfum in het midden zetten met veel sex appeal en nog meer naakte huid - meestal in een roze achtergrond of tegen een bijpassende achtergrond in roze. Want, zoals de slogan zegt: "Echte mannen dragen roze".

Ze adverteren een geur waarvan de seksuele aantrekkingskracht verrast en bijna een beetje provoceert. De creatie van sterparfumeur Michel Almairac inspireert met een topnoot die bergamot en amalfi citroenen combineert. Daarnaast vormen oranjebloesem, jasmijn en kaneel een trio van verkwikkende ingrediënten.

Patchouli, sandelhout en honing ronden de creatie aangenaam warm af en geven het een onweerstaanbare afwerking die het mannelijke effect nog versterkt. Toch wordt sensualiteit niet veronachtzaamd, maar wordt de koers ervan herhaaldelijk door provocerende elementen gebroken. Op deze manier ontwikkelt de schepping een levenshouding die elk moment iets heel bijzonders maakt.

Klantbeoordelingen van Joop! Homme

5 uit 5 sterren — op basis van 9 klant adviezen

De laatste beoordeling van Joop! Homme Set 2 x onderhoud door op

heerlijke set van Joop! om te rijgen of om cadeau te doen. Heerlijke geur met body lotion. Past perfect bij elkaar en de geschenkverpakking is erg mooi!

meer 8 Klantrecensies voor Joop! Homme Set 2 x onderhoud

De laatste beoordeling van Joop! Homme Deodorantspray (75 ml) door op

Zeer goed ruikende geur voor heren. De geur houdt heel lang aan en is heerlijk! Joop is een zeer goed parfum en bij dit artikel klopt de prijs helemaal!

meer 8 Klantrecensies voor Joop! Homme Deodorantspray (75 ml)

De laatste beoordeling van Joop! Homme Deodorant Stick (75 ml) door op

Deze dekstick is eindelijk een deo die goed ruikt en de gevoelige huid niet irriteert. Echt aan te bevelen. Dezelfde geur als de aftershave.

meer 8 Klantrecensies voor Joop! Homme Deodorant Stick (75 ml)

Meer producten van Joop!

Naast Joop! Homme vindt u in de easyCOSMETIC Beauty-shop de volgende series: