Waar zouden moderne cosmetica vandaag de dag zijn zonder oogschaduw? Degenen die zich deze vraag stellen, zouden zich ook moeten afvragen waar de moderne cosmeticaproducten vandaag de dag zouden zijn zonder het merk Elizabeth Arden. Want het was zijn stichter die de huidige oogmake-up dichter bij het rijke Westen van de wereld bracht. De spitsvondige zakenvrouw citeerde de oude wijsheid dat de ogen in scène met de juiste hulpmiddelen konden worden geplaatst. Arden gaf vrouwen die al gezworen hadden aan deze wijsheid compleet nieuwe mogelijkheden. Tot op de dag van vandaag wordt Elizabeth Arden beschouwd als een legende en de vrouw die een eeuw geleden de Amerikaanse schoonheidsindustrie zou oprichten. Geboren Florence Nightingale Graham, reisde ze van Canada naar New York City aan het begin van de 20e eeuw, waar ze opende de eerste Red Door Salon op Fifth Avenue in 1910.
Bijzonder waren niet alleen de Ardennenwinkels, maar nog veel meer de producten die Arden te bieden had. Ze is er vast van overtuigd dat schoonheid niet alleen een kwestie van genen is, maar ook een interactie tussen natuur en wetenschap. Arden was er zeker van dat met de juiste middelen en procedures elke vrouw grensverleggend mooi kon zijn. Dit is wat haar wereldberoemde mantra "mooi zijn is het geboorterecht van elke vrouw", wat vertaald betekent "mooi zijn is het geboorterecht van elke vrouw". Arden was zich er ook van bewust dat een mooie huid ook gezond moest zijn. Daarom hechtte ze er veel waarde aan dat haar producten niet alleen de huid bedekken. De recepten en samenstellingen van de huid moeten iets goeds doen. Moet maken ze er mooi uitzien en zorg op hetzelfde moment. Het merk volgt vandaag de dag nog steeds dit concept: hoewel het label vandaag de dag een groot aantal interne dermatologen en onderzoekers in dienst heeft die zich strikt houden aan het Ardense motto, blijven deze zich focussen op beproefde recepten uit de tijd van de Ardennen.
Deze worden natuurlijk voortdurend verbeterd en verder ontwikkeld. Al in de jaren dertig van de vorige eeuw was het merk een van de drie bekendste namen of merken uit de hele Verenigde Staten. In die tijd, alleen gevolgd door de zangeres naaimachines en Coca Cola, is het bedrijf Elizabeth Arden competitiever geworden, maar heeft zijn naam niet verloren. Dit wordt niet alleen gewaarborgd door talrijke tevreden klanten, maar ook door een groot en gevarieerd productassortiment. De Elizabeth Arden Signature lijn richt zich tot alle huidtypes en leeftijdsgroepen. De producten geven de huid altijd wat ze nodig heeft om er gezond, mooi, fris en jeugdig uit te zien.