De campagne van de jaren dertig toont zich in een klassieke, nostalgische stijl. Op wat ouder uitziend papier is een verfijnde pasteltekening te zien, die door de toevoeging van aquarellen zijn zachte uitstraling krijgt.
Op de foto is een zwarte, opgaande merrie te zien met een blazende manen waarvan het springende veulen op de voorgrond staat. De indrukwekkende maar elegante dieren genieten van het buitenleven en de wildernis die de herinneringen aan de open velden van Kentucky, geliefd bij Elizabeth Arden, vertegenwoordigen.
De campagne neemt ook haar hartstochtelijke liefde voor paarden in beslag. Het ensemble, dat voor een pittoreske zonsondergang werd getekend, wordt omkaderd door een speelse bloemenrand, die tegelijkertijd de conclusie van de foto vormt. Het onderste deel van de foto toont ook de producten van de Elizabeth Arden Blue Grass serie, waaronder de Eau de Parfums fles, in pastelkleuren.
Hier domineren pastelroze en turkoois. Hieronder vindt u een lijst van de producten met prijsinformatie in kleine zwarte lettertjes, evenals een verwijzing naar de beschikbaarheid.
De vrouwelijke compositie wordt gecompleteerd door de filigraine signatuur van het cosmetische icoon onderaan de foto, eveneens in zwart. Zo neemt de campagne de kleuren van de fles en de verpakking over. Ook de bloemige en frisgroene elementen van Elizabeth Arden Blue Grass en zijn vrouwelijke classicisme worden hier op een uitstekende visuele manier weergegeven.