Foto's zeggen meer dan woorden
De Duitse acteur en zanger Tom Beck, bekend van de series "Alarm voor Cobra 11" en "Einstein", en het Roemeense model Catrinel Marlon zijn de gezichten van de Aigner Cara Mia fotocampagne. Het label is ook met hen verbonden door de afkomst van de oprichter Etienne Aigner. Etienne Aigner, die in 2000 overleed, was een modeontwerper uit Hongarije die niet alleen een label met leren accessoires oprichtte in New York, maar al snel een favoriet in de maatschappij werd. Huizen als Rochas, Christian Dior en Edward Molyneux waren enthousiast over zijn werk en kochten zijn ontwerpen. Toch verkocht Aigner zijn lederlabel in de jaren 1960 en verleende licenties aan andere bedrijven, die vervolgens ook het Aigner-label aan hoogwaardige mode koppelden. De opsplitsing van Aigner in de Amerikaanse en Duitse markt betekende echter dat vooral de Duitse afdeling bleef worden gezien als een garantie voor luxegoederen van hoge kwaliteit.
Met het Oost-Europese model Catrinel Marlon brengt Aigner een hommage aan de oorsprong van de oprichter. De Duitse acteur symboliseert op zijn beurt het Westen, waar Aigner zijn grootste successen vierde. Tegelijkertijd is de chemie tussen Beck en Marlon precies goed en het resultaat is een prachtige fotoserie voor Aigner Cara Mia. De donkerharige schoonheid staat altijd op de voorgrond, of ze wordt omhelsd door hem, die haar wang kust, of ze geeft haar een tedere kus. De twee zijn ook voor de camera verschenen voor andere parfums van het label, zodat het "liefdesverhaal" van Aigner Cara Mia ook door de andere Aigner Cara parfums loopt. De afwezigheid van internationale supersterren geeft de beelden in de campagne niet alleen een sympathiek en down-to-earth gevoel, het spreekt ook estheten aan die de voorkeur geven aan discretie.