Een reclamecampagne die klassiek en modern combineert
Aigner is een modemerk uit München en staat vooral bekend om zijn karakteristieke "A", die in de vorm van een klein hoefijzer op alle producten van het modebedrijf staat - inclusief Aigner Icon. In de afgelopen decennia heeft het bedrijf veel vaste klanten gekregen die vooral de tassencollecties van Aigner waarderen.
De reclamecampagne voor Aigner Icon is een mix van klassiek design en moderne componenten, die vooral millennials moet aanspreken. Aigner richt zich in het bijzonder op één reclameposter. Deze is zwart-wit en toont een jonge vrouw. Het donkerharige model is heel tenger en draagt een donkergekleurde jurk. Ze houdt de oversized Aigner Icon fles in haar handen en bedekt haar gezicht ermee. In tegenstelling tot de rest van de foto is de fles, die erg doet denken aan een elegante tas, in kleur afgebeeld en fungeert zo als blikvanger voor de poster. De onopvallende, lichte en zachte kleuren van de fles passen perfect bij de grijze achtergrond. Boven de poster staat de "A" in de vorm van een hoefijzer en de naam van het modebedrijf. Daaronder staat de naam van het parfum in grote blokletters.
Een andere poster in de reclamecampagne gebruikt dezelfde afbeelding. Hier ligt de nadruk echter op het onderste deel van de Aigner Icon. Een hand van het model is nog te herkennen. De achtergrond is ook nog steeds grijzig, terwijl de matte goudkleur en de lederlook van de fles duidelijk zichtbaar zijn. De reliëfletters " Aigner Icon " en de vermeende gesp van de tas, die de Aigner "A" voorstelt, zijn ook in detail te herkennen en maken zeker indruk.