Elegantie en vrouwelijkheid
Aigner is altijd een label geweest met ingetogen ontwerpen. Het understatement van de fijne leren accessoires heeft echter alleen betrekking op het ontwerp. De hoogwaardige afwerking, die wordt gecombineerd met absolute functionaliteit, vereist slechts een paar versieringen in de vorm van designelementen. Hetzelfde kan gezegd worden van het dames eau de parfum Aigner pour Femme. In plaats van een uitgebreide reclamecampagne is er een fotocampagne waarin de prachtige flacon van Aigner pour Femme centraal staat en de boodschap van klassieke en toch moderne elegantie wordt overgebracht.
Een mooie vrouw, haar haar opgestoken in een klassieke knot, gekleed in een strakke zwarte jurk, leunt tegen een reling van riemen. Ze lijkt naar haar oorbel te grijpen, alsof ze hem net omdoet en zich klaarmaakt voor een afspraakje, terwijl op de achtergrond de verlichte Eiffeltoren aan de nachtelijke hemel schittert. Aan de voeten van de schoonheid staat het logo van Etienne Aigner, met daaronder "Pour Femme, le nouveau Parfum". De kristalvormige flacon is rechts vooraan te zien. De riemen die de reling vormen zijn ook afgebeeld op de kartonnen verpakking van Aigner pour Femme, omdat ze zoiets als het handelsmerk van het label zijn.
Hoewel de poster suggereert dat Aigner pour Femme het beste 's avonds gedragen kan worden met een zwart jurkje, is het een geur die nooit misstaat. Het straalt een ingetogen elegantie uit die niet tot uiting komt in opzichtige sieraden of dramatische make-up. Het is net zo geschikt voor werk als voor vrije tijd en kan bij veel verschillende gelegenheden worden gedragen. De eerder nichegeur wordt steeds populairder omdat hij gewoon elegant en elegant eenvoudig is.