Aigner No. 1 fles speelt de hoofdrol in de reclame
Met de reclamecampagne wil de fabrikant de mannelijkheid van de parfums uit de Aigner No. 1-lijn nog eens benadrukken en gebruikt daarvoor alle clichés die erbij horen. De advertentie toont mannen met een modelfiguur in zwarte, duidelijk zeer dure pakken, leunend tegen zwarte en even dure oldtimers of kijkend vanaf het balkon van hun villa. Door de afwezigheid van kleur voel je je vervoerd naar films als "Casablanca".
Steeds weer draait de camera naar de fles Aigner No. 1, wat bijna een understatement lijkt gezien de rest van de beeldtaal. De hele reclamecampagne werd gepland en geproduceerd door het creatieve bureau "Janvier, Burger und Stasch", dat sindsdien is opgesplitst in twee verschillende bedrijven. De opvolger, "The Garage Munich", werkt al aan verdere reclamecampagnes voor Aigner voor het komende herfstseizoen, onder andere met Iris Apfel en Toni Garrn, en de herlancering van de website inclusief de online shop.
Etienne Aigner, de bedenker van het modelabel, werd in 1904 in Hongarije geboren en begon na de oorlog met de productie van lederwaren in Parijs. Nadat hij naar New York was verhuisd en was overgestapt op handtassen, bereikte het kleine bedrijf al snel een cultstatus die zich tot in Milaan verspreidde. Halverwege de jaren 1970 begon het bedrijf zijn productportfolio uit te breiden met bijpassende geuren.
Het mannenparfum Aigner No. 1 was de eerste in 1975. Het logo van het modelabel uit die tijd, een A in de vorm van een hoefijzer, prijkt nog steeds op elke fles die vandaag de dag wordt geproduceerd. Aigner No.1 is verkrijgbaar in de geurvarianten "Classic" of zonder verdere aanduiding, "Intense" met patchoeli en castoreum, "Sport" met eikenmos en zwarte muskus, "Platinum" met kristalamber en cashmeran en "Oud" met oud en leerakkoord.