Luxe die meer biedt dan leder
Aigner is een Duits luxemerk dat beroemd werd om zijn uitstekende lederwaren in de vorm van tassen en accessoires. Het begon allemaal in de jaren 1930 met Etienne Aigner, een inwoner van Hongarije. Toen hij zijn tassen presenteerde op de Parijse modeshows besefte niemand, en hijzelf al helemaal niet, dat hij de basis had gelegd voor een internationaal modelabel. Mijlpalen effenden de weg voor Aigner, zoals de jaren 1950, toen hij in New York voor het eerst de "A" in een hoefijzer presenteerde, wat het symbool van het merk Aigner zou worden. Etienne Aigner presenteerde zijn eerste parfum al in 1963. Maar pas toen hij in 1965 in München zakenman Heiner H. Rankl ontmoette, werd de eersteklas leerfabrikant het cultmerk Aigner. Sindsdien is Aigner uitgegroeid tot een wereldwijd bedrijf dat veel meer nadruk legt op kwaliteit dan op grote reclamecampagnes.
De mensen die Aigner kopen weten hoe ze kwaliteit moeten waarderen en hechten geen waarde aan de mainstream. Dat geldt niet alleen voor de prachtige tassen en de elegante, mooie, doordachte en praktische accessoires, maar ook voor de geuren van het merk. In 2021 wordt de mannengeur Aigner Initial gelanceerd, waarmee de toch al indrukwekkende selectie Aigner-geuren wordt uitgebreid.
Er zijn bijna honderd verschillende eaux de toilette en eaux de parfum om uit te kiezen en er wordt maar voor heel weinig daarvan geadverteerd. Aigner Initial heeft ook geen filmcampagne. Luxe heeft geen beroemde gezichten nodig om fans te vinden. En de mannengeur Aigner Initial bewijst met gemak dat simpel bij bijzonder past. Tegelijkertijd laat de geur zien dat luxe geen uitzondering is, maar dat luxe ook in het dagelijks leven thuishoort.