Ongebreidelde levensvreugde met een fascinerende geschiedenis
Aigner Cara Mia Ti Bacio betekent "Mijn liefste, ik kus je". Deze verklaring van liefde voor het leven en emotionele ongeremdheid weerspiegelt pure levensvreugde. Energie, vastberadenheid en kracht zijn hier net zo duidelijk als de gave om zich aan te laten raken en spontaan te reageren. Deze herinnering aan vrouwelijke warmte en kracht weerspiegelt het hart van het merk Aigner. Dat het sterk klopt, blijkt niet in de laatste plaats uit de klassieke antiekrode kleur. Deze rode kleur is een eerbetoon aan de Chianti Classico, de wijn van het land waar de lederen schatten worden gemaakt.
Het triomfantelijke succes van Aigner kan ook worden toegeschreven aan deze unieke kleur: De rode kleur in combinatie met het internationaal bekende hoefijzer wordt vandaag de dag nog steeds beschouwd als een stilistisch unicum. De grootte van dit adembenemende ontwerp mag geen verrassing zijn: de afkomst van Aigner is verwant aan Hermès, de Franse fabrikant van eersteklas tassen, sjaals en voorheen ruiteraccessoires. Het is deze passie, die ook tot uiting komt in Aigner Cara Mia Ti Bacio, die Aigner een plaats in de wereld heeft gegeven. In de jaren 1930 ontdekte de Hongaarse boekbinder Etienne Aigner zijn liefde voor leer. Hij perfectioneerde zijn stijl tot buitengewone uniciteit en produceerde dameshandtassen voor verschillende couturiers in Frankrijk. Hij kwam al snel onder de aandacht van Hermès en Christian Dior, die hem boekten voor hun lijnen. Het handelsmerk van het luxelabel is de omgekeerde "A", die een hoefijzer moet voorstellen. De geuren werden gelanceerd in 1975, de eerste geur was gericht op mannen en heette Etienne Aigner No. 1. Er zijn talloze geuren uitgebracht door Aigner, waaronder Cara Mia Ti Bacio.