Meesterwerken van de Italiaanse parfumerie
Het traditionele bedrijf heeft sinds de oprichting in 1916 parfumeurs in dienst genomen voor zijn meesterlijke geurcreaties. Deze worden echter geheim gehouden en niet aan het publiek gepresenteerd. Het allereerste parfum, Colonia, zette duidelijke standaarden op het gebied van kwaliteit en extravagantie, en Aqua di Parma heeft deze traditie tot op de dag van vandaag ononderbroken kunnen voortzetten, waardoor veel van zijn geurcreaties klassiekers zijn geworden. Net als Colonia en Acqua di Parma Colonia Club leggen de geurcreaties van het bedrijf vandaag de dag nog steeds de nadruk op understatement.
Hoewel Aqua di Parma nu deel uitmaakt van LVMH, de marktleider op het gebied van luxeproducten, wordt het nog steeds in Italië geproduceerd. De geur Acqua di Parma Colonia Club is ook gecreëerd door een meesterlijke neus, maar de naam van de parfumeur is een bedrijfsgeheim. Vakmanschap en exclusieve materialen zijn de hoekstenen van Aqua di Parma en brengen Italiaanse stijl en een gepassioneerde manier van leven over op klanten.
Vooral in de jaren 1930 vierde het bedrijf groot succes met de Colonia geur, omdat de lichtheid en frisheid, die atypisch was voor die tijd, een revolutie teweegbracht in de tijdgeest. In de jaren '90 moderniseerden drie Italiaanse zakenlieden het ietwat stoffige imago van het bedrijf en hielpen Aqua di Parma aan een nieuwe triomf. Traditie en moderniteit worden gecombineerd in de geuren van dit traditionele bedrijf, zoals Acqua di Parma Colonia Club, met een mediterrane lichtheid om een onmiskenbare stijl te creëren. Aqua di Parma heeft nu ook andere sectoren veroverd en produceert een spa lijn, lederwaren, scheerproducten voor mannen en ook enkele geuren voor vrouwen. Deze producten zijn net zo populair bij klanten wereldwijd, met een focus op Europa, als de klassieke geuren van Aqua di Parma.