Thierry Mugler A*Men Kryptomint maakt van de man een superheld
De reclamecampagne neemt de thema's van het Thierry Mugler A*Men Kryptomint geurconcept van krachtige mannelijkheid en speelse, zachte jeugdherinneringen over. De figuur waarmee de geur lijn wordt geadverteerd is de helft menselijk en half stripverhaal figuur. Thierry Mugler is geïnspireerd op Silver Surfer, een stripfiguur uit de superheldwereld van Marvel Verlag. Ook de boekjes met Spidermanverhalen of Avonturen van de Fantastische Vier werden hier gepubliceerd. De Zilveren Surfer is de helft van de menselijke, de helft van de goddelijke figuur. Hij is gevoelig en intelligent, en in tegenstelling tot andere superhelden, is hij een zeer complexe, soms zelfs tegenstrijdige figuur met krachtige kosmische krachten.
Deze in 1968 opgerichte superheld is gemaakt door de legendarische kunstenaar Big John Buscema. Met dit figuur wil Thierry Mugler ons herinneren aan de krachten die in iedereen sluimeren en wachten op hun vrijlating. De parfums van de A*Men-reeks, waaronder Thierry Mugler A*Men Kryptomint, moedigen iedereen aan om de held in zichzelf wakker te maken en zijn doelen voor ogen te houden. Oorspronkelijk zou Oscar Pistorius het gezicht van de reclamecampagne voor de A*Men-lijn.
In 2011 is een clip gemaakt met de atleet, die door een genetisch defect beide onderbenen mist. Oscar Pistorius werd beschouwd als "de snelste man zonder benen" en won verschillende gouden medailles in de sprint disciplines op de Paralympics en het wereldkampioenschap. Hij past perfect in de rol van de superheld, die de kettingen van zijn aardse bestaan doorbreekt en het onmogelijke creëert. Aangezien Oscar Pistorius was betrokken bij een zeer verwarrende moord misdaad, Haus Mugler trok zijn reclamecontract met Oscar Pistorius in 2013.