Thierry Mugler A*Men Kryptomint verandert de man in een superheld
De reclamecampagne neemt de thema's van het Thierry Mugler A*Men Kryptomint geurconcept van krachtige mannelijkheid en speelse, zachte jeugdherinneringen over. De figuur die wordt gebruikt om de geurlijn te adverteren is half mens en half stripfiguur. Thierry Mugler liet zich voor dit personage inspireren door Silver Surfer, een stripfiguur uit de superheldenwereld van uitgeverij Marvel. Hier werden ook de boekjes met Spidermanverhalen of avonturen van de Fantastic Four gepubliceerd. De Silver Surfer is een half-menselijke, half-goddelijke figuur. Hij wordt gekenmerkt door gevoeligheid en hoge intelligentie en is, in tegenstelling tot andere superhelden, een zeer complex, soms zelfs tegenstrijdig personage dat enorme kosmische krachten bezit.
Deze superheld werd in 1968 gecreëerd door de legendarische illustrator Big John Buscema. Met dit personage wil Thierry Mugler ons herinneren aan de krachten die in iedereen sluimeren, wachtend om ontketend te worden. De parfums in de A*Men-serie, waaronder Thierry Mugler A*Men Kryptomint, moedigen elke man aan om de held in zichzelf wakker te maken en zijn doelen voor ogen te houden. Oorspronkelijk zou Oscar Pistorius het gezicht worden van de reclamecampagne voor de A*Men-lijn.
In 2011 werd er een clip geproduceerd met de atleet, die beide onderbenen mist als gevolg van een genetisch defect. Oscar Pistorius stond bekend als "de snelste man zonder benen" en won meerdere keren goud in sprintdisciplines op de Paralympische Spelen en Wereldkampioenschappen. Hij paste perfect in de rol van de superheld die de ketenen van zijn aardse bestaan doorbreekt en het onmogelijke bereikt. Omdat Oscar Pistorius betrokken was bij een zeer verwarrende doodslag, trok het Huis Mugler het reclamecontract met Oscar Pistorius vanaf 2013 in.