Verlanglijstje Telefoon +3225 / 886971

Een zee van Japanse bloemen

De geur Shiseido Ever Bloom Ginza Flower is een nieuwe interpretatie van Ever Bloom op een ongekende wijze. De fabrikant overtreedt alle regels die in de piramide van geuren gevolgd moeten worden en heeft een heerlijke, uitgebalanceerde en zeer smakelijke geur gecreëerd die gebaseerd is op twee aparte eenvoudige motieven.
First komt het Radiance akkoord, dat is samengesteld uit groene en frisse tonen. De focus ligt hier op zachte cyclamen en aromatische lotus, die de geur van Shiseido Ever Bloom Ginza Flower op een waardige manier open doen gaan. De hartnoten worden gevolgd door fijne oranjebloesem, zachte gardenia, witte amber, intense patchoeli en buitengewone muscenon. Deze noot is bijzonder lang houdbaar en geeft haar draagster een sierlijke en vrouwelijke aura die haar de hele dag begeleidt.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Shiseido Ever Bloom Ginza Flower is een ware bloemenzee en presenteert zich als een nieuwe vorm van parfum, gecreëerd op basis van emoties en sensuele frisheid. De geur Shiseido Ever Bloom Ginza Flower omhult de huid van de drager in een geurige en kostbare sluier en is het visioen van een meer futuristisch, moderner en anders Japan. Het is zowel geschikt voor de dag als de avond.

De neus achter de geur

De parfumeur van Shiseido Ever Bloom Ginza Flower is Aurélien Guichard, geboren in de parfumhoofdstad Grasse. Zijn grootouders produceerden rozen en jasmijn voor de parfumproductie, zijn vader is parfumeur Jean Guichard.
Aurelien Guichard was ongeveer vier jaar oud toen hij samen met zijn grootvader voor het eerst de jasmijn oogst mocht bijwonen. De arbeiders kwamen elke ochtend en plukten de bloemen. Toen ze klaar waren, verzamelden ze zich in het huis van zijn grootvader, die de bloemen woog. Daar rook het van een mengeling van kleigrond, benzine, tuingereedschap en bloemen, een geur die de parfumeur van vandaag erg lekker vond.
Dit is een van zijn vroegste herinneringen aan bloemen en werd een geur die hij later probeerde vast te leggen als parfumeur. Het was zijn vader die Aurélien Guichard op de parfumschool van Givaudan registreerde. Hij werkte er ook tot 2015, voordat hij naar Firmenich ging, waar hij samen met zijn collega's werkt aan innovatieve winningsmethoden, die voor hem erg interessant zijn.
Hij werkt met verschillende destillaten voor klanten als Narciso Rodriguez, Kenzo of Issey Miyake, wat voor hem niet moeilijk is. Als parfumeur probeert hij dan iets uit en als de klant het leuk vindt, werkt hij met hem samen. Het uitwerken van de subtiliteiten kan echter enige tijd in beslag nemen, soms wel twee jaar. Maar voor hem is samenwerken een plezier. Hij zou geen geuren voor zichzelf creëren. Hij had het geprobeerd, maar voelde zich er niet erg door geïnspireerd.
Zijn geurcomposities zijn onder andere Black Extreme van Trussardi, Cool Water Sea Rose van Davidoff en Eros van Versace.

Fles vrouwelijk

Het flesje van Shiseido Ever Bloom Ginza Flower lijkt op het eerste gezicht erg vrouwelijk. Het is tegelijkertijd roze en transparant, waardoor zicht op de kostbare vloeistof binnenin mogelijk wordt. Het is zowel vierkant als rond, want binnenin de buitenmantel bevindt zich een tweede fles met daarin de eigenlijke geur. De naam van de fabrikant en de geur zijn in zwarte letters in het midden te lezen. De sluiting van de Shiseido Ever Bloom Bloom Ginza Flower fles is zeer artistiek en gebogen. Het heeft dezelfde kleur als de fles en is bovendien transparant. Daarom is de verstuiver ook zichtbaar. Alleen in het onderste deel van de sluiting is een zilveren frame te zien. Naar boven toe is de sluiting een brede ronde plaat.
De algemene uitstraling van de fles is zeer vrouwelijk en sierlijk. Alleen al de zachte kleur geeft aan hoe de geur moet voelen op de huid. Het is de perfecte accessoire voor een vrouwelijke badkamer.

Verpakt in de geur

Shiseido werd opgericht in 1872. Daarmee is het een van de oudste leveranciers van cosmetica in het luxesegment. Naast parfums biedt Shiseido ook huid- en haarverzorgingsproducten en make-up aan.
Met de commercial voor het parfum Shiseido Ever Bloom Ginza Flower heeft Shiseido een sensuele fantasie gecreëerd. Het begint met een close-up van een vrouwelijk gezicht. De vrouw houdt de fles in haar hand en is er zichtbaar van onder de indruk. Rechts ervan staan de namen van de fabrikant en het parfum.
Dan zie je de vrouw in een avondjurk, lachend naar de camera. Ze neemt weer de fles Shiseido Ever Bloom Ginza Flower in haar hand en raakt hem zachtjes aan. Dan kijkt ze in de spiegel en loopt langzaam langs hem heen. Daarna is haar gezicht weer te zien in een grote setting. Ze gaat door haar haar haar gemakkelijk met haar hand. Om hen heen lijkt zich een roze vloeistof te vormen, die doet denken aan de kostbare geur. Overal waar ze gaat, lijkt deze vloeistof haar te vergezellen. Het is ook altijd in beweging. Passend bij deze bewegingen strekt de vrouw haar armen en handen uit alsof ze aan het dansen is.
Opnieuw staat ze in haar jurk en glimlacht in de camera terwijl ze permanent wikkelen de roze vloeistof. De kijker merkt duidelijk dat ze zich zeer comfortabel voelt en geniet van het permanent omringd zijn door deze geur. De commercial eindigt met de Shiseido Ever Bloom Ginza Flower fles die opnieuw wordt tentoongesteld en draait.