De reclamecampagne voor Atkinsons Falling in Leaves: Gouden bladeren vallen
Het weelderige boeket van de eau de parfum spray Atkinsons Falling in Leaves in een elegante flacon werd in 2017 uitgebracht in het geurenuniversum. Het parfum werd ontwikkeld als limited edition speciaal voor het luxe warenhuis Harrods. Het damesparfum wordt op de markt gebracht door Perfume Holding. De naam betekent "vallen in bladeren" en is een toespeling op "verliefdheid".
Het hoogwaardige parfumbeeld suggereert fijn geweven, vrouwelijk, kruidig en zachte herfstvolheid met volle rijpe rondingen. Deze excentrieke creatie in het luxesegment voor vrouwen verloochent zijn Britse karakter allerminst. De avant-gardistische stijl van merkoprichter James Atkinson, Royal Court Perfumer, is ook onmiskenbaar in Atkinsons Falling in Leaves. De samenstelling van kostbare, tijdloze geuren betovert de zintuigen op fascinerende wijze en communiceert het plezier van een uitbundige levensstijl.
Gloeiende gouden reclamefoto's benadrukken vakkundig de luxe flacon van Atkinsons Falling in Leaves en wekken nieuwsgierigheid op naar de geuressentie. De focus ligt op het verleidelijke ontwerp van het kostbare parfumflesje, dat wordt geassocieerd met genieten van het leven. Goud als het kostbaarste metaal en transparant glas als de basismaterialen voor meesterlijk vakmanschap spreken hun eigen waardevolle taal.
Zowel de parfumfles als de omverpakking tonen de creativiteit van de ontwerpkunstenaars rond Thierry de Baschmakoff van Aesthete. In lijn met de avant-garde traditie van James Atkinsons is de flacon van Atkinsons Falling in Leaves versierd met een bladverweving van de fijnste gouddraden, een bewijs van groot vakmanschap. Het comfortabele flaconontwerp culmineert in het ontwerp van de elegante dop, die zelfs is verguld met 14-karaats goud. De betoverende buitenverpakking doet denken aan kostbare handgemaakte juwelendoosjes in de Georgian stijl van het Britse Rijk.