Reclame vol eenvoud en elegantie
Met de lijn Majesty The Oud wil het prestigieuze merk Atkinsons de geschiedenis van parfums vieren. Deze gaat voor het prestigieuze huis meer dan twee eeuwen terug. De slogan waarmee de twee partnergeuren Atkinsons His Majesty The Oud en Atkinsons Her Majesty The Oud sinds hun release in 2016 worden aangeprezen is: 200 years of perfume snobbery. Deze slogan is te vinden op de enige poster die bij de lijn hoort. Deze poster maakt reclame voor zowel de dames- als de herengeur.
Het motief van de reclamecampagne voor de lijn toont zes mensen die als een koninklijke "familie" in scène zijn gezet. We zien drie mooie vrouwen en drie aantrekkelijke mannen, waarvan er één zijn hoofd heeft verloren. Zoals typisch is voor het merk Atkinsons en zijn reclamecampagnes, is dit vervangen door het hoofd van een beer. Deze beer is het heraldische dier van het prestigieuze huis en is terug te vinden in bijna alle motieven die het merk gebruikt om reclame te maken voor zijn prestigieuze en luxueuze producten. Dit zorgt voor een hoge herkenningswaarde die de aandacht van kenners en fans keer op keer naar het merk trekt.
De reclamekanalen die over het algemeen door Atkinsons, en dus ook door Atkinsons His Majesty The Oud, worden gebruikt zijn altijd vrij eenvoudig en ingetogen. Bekende gezichten zijn hier zelden te zien. In plaats daarvan hecht het merk veel waarde aan klanttevredenheid, wat zorgt voor mond-tot-mondreclame. Atkinsons staat echter ook voor exclusiviteit en individualiteit, wat ook een positief effect heeft op de populariteit van het assortiment, dat vandaag de dag nog steeds groeit.