Atkinsons Californian Poppy: Reclame heeft dit label niet nodig
Atkinsons is een van de oudste parfumhuizen ter wereld en staat al sinds 1799 bekend om zijn exclusieve goederen en verzorgingsproducten. Het motto is: "Echte stijl is nooit ouderwets". Het luxelabel met typisch Brits understatement komt dan ook niet of nauwelijks met advertenties.
Er is ook geen reclame voor de Legendary Collection, waartoe Atkinsons Californian Poppy behoort. "Iemands persoonlijkheid kruiden met een spannende noot uit de geschiedenis is het toppunt van parfumsnobisme." Atkinsons staat voor een absoluut luxelabel, het is niet mainstream, lang niet voor iedereen geschikt en speelt in een prijsklasse waar reclame sowieso wordt afgekeurd. Toch is elke geur uit de Legendary Collection, die geheel gewijd is aan het grote verleden van het label, een instant ster geworden.
Atkinsons Californian Poppy werd geïnspireerd door grote acteerdiva's die op hun eigen manier veel hebben bijgedragen aan de emancipatie van vrouwen. Mia Farrow, de ontembare jonge Angelica Huston of Talitha Getty waren en zijn moderne schoonheden die ook de klassieke rol van de vrouw hebben veranderd. Ze waren even sterk als kwetsbaar, stijlvolle trendsetters, aangrijpend en prikkelend tegelijk. Vrije geesten die een jet-set leven leidden.
Atkinsons Californian Poppy is aan hen opgedragen en zo ziet het label de draagster van de eau de toilette. Ze is zich goed bewust van haar sterke en zwakke punten en weet beide in haar voordeel te gebruiken. De vrouw die Atkinsons Californian Poppy draagt lijkt misschien kwetsbaar, maar straalt van innerlijke kracht. Ze heeft geen behoefte aan schreeuwerige geuren, het delicate Atkinsons Californian Poppy is genoeg voor haar.