De reclamecampagne voor Atkinsons Oud Save The Queen: Koninklijk, persoonlijk, traditioneel
Atkinsons heeft zijn reputatie als leverancier van parfums aan het Engelse koninklijke hof tot op de dag van vandaag behouden. Ware stijl is tijdloos: met dit credo baarde de Engelse parfumeur James Atkinson al in 1799 opzien. Vergezeld van een beer en zijn innovatieve rozenbalsem op basis van berenvet, veroverde hij de Londense aristocratie. Koning George IV was net zo enthousiast over de parfumeur, die al snel in het modieuze Old Bond Street 24 woonde, als Napoleon, admiraal Nelson, de Russische tsarina en Lady Hamilton. Net als zijn concurrenten, de hofleveranciers Floris en Creed, voorzag Atkinson hen van boeketten op maat.
De frisse, krachtige geurcreaties van Atkinsons staan vandaag de dag nog steeds voor verfijnde Engelse parfumerie en gevoel voor stijl. Mainstream reclamecampagnes passen niet bij deze branding en zijn niet nodig voor hoogwaardige parfums zoals Atkinsons Oud Save The Queen en The King. Alleen al de naam "Oud protect the Queen" is het programma, ondersteund door postercampagnes met de zware, goudkleurige flessen in whiskyflesdesign met Black Label rond reliëf en de gouden productnaam, het wapen van Atkinsons en het logo van de naam.
Atkinsons en zijn Italiaanse partner Perfume Holding richten zich op spraakmakende parfumlanceringen: op 23 september 2017 vierde het parfumhuis als VIP-evenement de opening van zijn nieuwe flagshipstore in de Burlington Arcade Gallery in Mayfair, niet ver van de oprichtingswinkel. Onder leiding van Dino Pace, CEO van Perfume Holding, organiseerde Atkinsons een receptie in retrostijl. Bekende namen als Erin O'Connor, Eric Undervood, Bella Freud en Olivia Grant waren uitgenodigd.
De opening van de winkel, verzorgd door de jonge Engelse ontwerper Christofer Jenner, betekende een nieuw begin voor het merk Atkinsons 1799, net als de parfumcampagne voor Atkinsons Oud Save The Queen en The King vier jaar eerder. "Atkinsons: Celebrating 200 Years of Perfume Snobbery" was de reclameslogan voor de postercampagne met de beer. In 2013 nam Perfume Holding Atkinsons over van Procter & Gamble. Onder hen en eerder onder Unilever was het merk minder succesvol geweest, terwijl Parfum een merkherlancering doorvoerde onder leiding van Andrea Bonomi. Kostbaar, emblematisch, eigenzinnig, vertegenwoordigd door de herboren "groeibeer": Atkinsons heeft sindsdien de parfumwereld opnieuw veroverd.