Een reclamecampagne met humor
De reclamecampagne voor Bruno Banani Made for Men onderscheidt zich duidelijk van andere geurcampagnes omdat het een van de weinige is die humoristisch en onderhoudend is. De reclame richt zich op stereotypen - en doet dat op een zeer charmante manier. De mannelijke hoofdrol wordt gespeeld door model Patrick Khan, wiens uiterlijk hem ook onderscheidt van het typische schoonheidsideaal. Hij is kaal en goed afgetraind en allesbehalve een mooie jongen, maar eerder een sterk karakter dat ambitieus zijn doelen nastreeft. In de reclame wordt hij omringd door twee mooie dames in een schraal zwart jurkje terwijl hij op een stoel zit en ondeugend in de camera lacht.
Hij draagt een hondenpenning om zijn nek, net als die op het flesje van de geur. Een van de dames pakt de badge en streelt zijn borst, terwijl de ander haar hand op zijn schouder legt. De vrouwelijke personages kijken niet naar de camera, ze lijken alleen oog te hebben voor het mannelijke model. Aan het einde van de scène verschijnt er een felgele halo op het hoofd van Patrick Khan. Vervolgens wordt de flacon getoond en zegt een voice-over: "Bruno Banani Made for Men - de nieuwe geur voor mannen die zichzelf niet al te serieus nemen."
Deze humoristische elementen parodiëren de stereotiepe advertenties waarin de drager van de geur meteen onweerstaanbaar wordt. Met Bruno Banani Made for Men moet elke man zichzelf kunnen zijn en geen rol hoeven aannemen. Humor, gevatheid en charme kenmerken een man net zo goed als wilskracht en zelfvertrouwen. De verkwikkende geur benadrukt de innerlijke waarden zodat het karakter echt tot zijn recht komt.