Amouage Jubilation 40 is een parfum met een hoge geurconcentratie van 40 procent. Dit wordt bereikt door een lang rijpingsproces. Het resultaat is een parfum met een uitzonderlijke levensduur en toch een sillage die geschikt is om elke dag te dragen.
Jubilation 40 begint met een fruitige, kruidige opening van braam, sinaasappel, zwarte bes, davana, rozemarijn en labdanum, die meteen een harsachtig, rokerig karakter onthult. Een complexe hartnoot van roos, brem, rum, kaneel, kruidnagel, selderijzaad en wierook brengt je onmiddellijk naar het Oosten. Hier komt het oriëntaalse karakter van Jubilee 40 het sterkst tot uiting. Lichte houtachtige noten domineren de afwerking van de geur. Opoponax, cistus, mirre, amber, musk, patchouli, oud, guaiac hout, mos en cederhout ronden deze altijd elegante, charmante en kalmerende geur af. Amouage Jubilation 40 is een exquise mannengeur voor zeer speciale gelegenheden, maar ook voor magische momenten in het dagelijks leven.
De flacon van Amouage Jubilation 40 schittert of glinstert in licht of zacht goud, afhankelijk van de lichtinval. De karakteristieke vorm van een hoekige kubus, met daarop een hamervormige dop, drukt stijl en klasse uit. De blauwe steen in het midden van de dop glinstert mysterieus en hint naar het oriëntaalse karakter van het parfum. In tegenstelling tot de glanzende dop is de glazen flacon mat goudkleurig, een interessant contrast dat ook terugkomt in het parfum. Het elegante ontwerp weerspiegelt de adellijkheid van het parfum.
Bertrand Duchaufour creëerde Amouage Jubilation 40 in 2023. In 2008 had hij al Jubilation XXV Man gecreëerd, waarop Jubilation 40 is gebaseerd. De bijzondere Franse parfumeur heeft de opvolger een wat zachter en zoeter karakter gegeven, zodat het parfum ook in het dagelijks leven zijn bijzondere geur kan uitstralen. Duchaufour werkt vaak voor nichemerken, maar oogst ook lof voor zijn mainstreamproducten. Zijn populairste creaties zijn Aqua di Parma - Blu Mediterraneo - Cipresso di Toscana en Sartorial van Penhaligon's.
Voor de Amouage Jubilation 40 reclame zijn alleen foto's van de fles en de verpakking beschikbaar. Maar niet alleen de fles, ook de verpakking is een kunstwerk op zich. Het toont een gelaagde afbeelding die doet denken aan stromend goud. Associaties met honing zijn ook mogelijk, wat zou kunnen verwijzen naar de zoetheid van de geur. Het is niet helemaal duidelijk wat we zien en de geur geeft zijn geheimen ook niet helemaal prijs. Wat overblijft is de indruk van stromend goud, van warmte, luxe en schoonheid.