De drie neuzen achter de geur
Met Amouage Myths Man wilde Christopher Chong zijn culturele wortels, zijn liefde voor opera en de metropolen New York, Hong Kong en de hoofdstad van Oman, Muscat, weerspiegelen. Daar is hij in geslaagd.
Hij is een veelzijdig kunstenaar en creëerde in 2007 zonder enige voorkennis een geur die de parfumwereld deed opkijken en hem naar Amouage leidde. Daar gebeurt niets zonder zijn goedkeuring en hij doet alleen een beroep op de besten in hun vakgebied om zijn visies te verwezenlijken. De ervaren parfumeurs Daniel Visentin, Karine Vinchon-Spehner en Dorothèe Piot realiseerden het idee van de creatief directeur van Amouage en creëerden een geur die zo mysterieus is als de Oriënt, zo open als New York en zo meeslepend als de opera.
De jonge Karine Vinchon-Spehner staat bijvoorbeeld bekend om het gebruik van ongewone smaken en geuren. In 2006 was ze nog een relatief onbekende junior parfumeur, maar haar eerste stappen in de parfumwereld trokken al de aandacht. Een paar jaar later werkte ze al voor onder andere Amouage.
Dorothèe Piot daarentegen zoekt het natuurlijke op, wisselt graag ideeën uit en beschrijft zichzelf als een nieuwsgierige genotzoeker. Haar favoriete geuren zijn truffel en patchoeli. Haar favoriete manier van werken is om natuurlijke geuren op een sublieme manier voor het voetlicht te brengen.
De specialiteit van Daniel Visentin is om anders zware akkoorden licht en zacht te laten lijken zonder ze de duurzaamheid te ontnemen die ermee gepaard gaat. Alle drie de parfumeurs zijn gerenommeerde kunstenaars in de wereld van geuren, in wie creatief directeur Christopher Chong precies vond wat hij zocht in Amouage Myths Man.
Samen zijn ze er terecht trots op dat ze met deze exquise mannengeur een nichegeur hebben gecreëerd die ver verwijderd is van de mainstream.