Zadig & Voltaire This Is Me! - Dat ben ik!
De eenvoudige dingen zijn vaak het mooist. Zadig & Voltaire This Is Me! is een eenvoudige geur die toch inspireert met zijn schoonheid. De uniseksgeur is sinds 2021 op de markt en richt zich op warme geurnoten. De topnoot van vanillemelk omhult de neus, licht fris maar ook verleidelijk verwarmend. Kasjmier in de hartnoot versterkt het knusse effect. Deze geur straalt vooral warmte uit, gebaseerd op zachte houtnoten. Sandelhout en muskus vormen de basis. De sandelhoutnoot wordt benadrukt in de verder vrij lineaire eau de toilette. Over het geheel genomen is Zadig & Voltaire This Is Me! een geur die past bij bijna alle gelegenheden en die gewoon uitnodigt om je goed te voelen.
De flacon van Zadig & Voltaire This Is Me! is de karakteristieke flacon van het merk. De platte kubusvorm van transparant glas heeft heldere randen. De linkerkant van de fles is ingesprongen en aan de achterkant iets korter dan aan de voorkant, wat de algehele symmetrie verstoort. Dit wordt ook veroorzaakt door de typische Zadig & Voltaire-flits, die in fel geel over de rechterkant van de fles loopt. Op deze manier toont het merk uitzonderlijkheid, misschien ook in tegenspraak met conventionele idealen. De letters op de flacon zijn in zwarte hoofdletters. De naam van het parfum is geel gemarkeerd.
Mathilde Bijaoui creëerde de geur door Zadig & Voltaire This Is Me!. Ze werkt sinds 2004 voor Mane. Hoewel ze daar met de grootste luxehuizen kon werken, trekken onconventionele bedrijven haar meer aan. Ze staat bekend om haar heldere geuren, die vaak onconventionele geuren (zoals kaviaar) en kruiden bevatten. Voor This is me koos de Française, die op 13-jarige leeftijd besloot parfumeur te worden, niet voor al te extravagante geurnuances. Het resultaat is een geur die aanvoelt als een knusse deken en bijna niet weg te denken is.
De reclamecampagne voor Zadig & Voltaire This Is Me! toont een productfoto waarin de flacon voor de verpakking staat. Het meest opvallende kenmerk is de gele flits die de zijkant van de verpakking siert. Tegen de lichtgekleurde achtergrond van de foto en de verder lichtgekleurde verpakking trekt het de aandacht. Het tweede aandachtspunt is de bliksemschicht op de fles, hoewel dit iets van zijn impact verliest door de tekst erboven. Pas daarna valt het oog op de twee vanillestokjes en de katoenbloesem die naast de fles zijn gedrapeerd. Beide tonen de warme, gezellige uitstraling die de eau de toilette creëert.