Twee parfumerie-iconen bundelen hun krachten om Serge Lutens Féminité du Bois te creëren
Serge Lutens Féminité du Bois is een joint venture van de twee gerenommeerde parfumeurs Pierre Bourdon en Christopher Sheldrake voor het merkSerge Lutens .
Sheldrake, die oorspronkelijk architect wilde worden, besloot na een taalverblijf in Grasse voor de carrière als parfumeur in de Grasse en haalde de hoge rangen van Chanel, waar hij werkt als directeur Onderzoek & Ontwikkeling op het gebied van geuren. Pierre Bourdon werkte voor zijn werk ook aan Serge Lutens Féminité du Bois tal van bekende luxemerken, waaronder Yves Saint Laurent, Avon, Davidoff, Lacoste en Dior. Als zoon van de toenmalige directeur-generaal van Christian Dior snuffelde hij al op jonge leeftijd aan de lucht van de edele goederen. Hij besloot ook naar Grasse te gaan om parfumerieën te studeren aan de beroemde Ecole de Parfümerie de Roure. Niemand minder dan Edmond Roudnitska leerde hem daar de geheimen van de moderne parfumerie en het te begrijpen als een kunstvorm.
In 2009 hebben deze twee meesters van hun vak zich verenigd om nieuwe wegen in de parfumerie te verkennen en hebben ze Féminité du Bois voor Serge Lutens zichzelf een belangrijk deel van de creatie gecreëerd. Het resultaat was een compleet nieuwe manier van denken in de wereld van de parfumerie die de betoverende aantrekkingskracht van tegenstellingen van sterke houtachtige cederhoutaroma's en fruitige, kruidige tegenstanders onderzocht. Deze warme, kruidige combinatie begon haar triomftocht door de flessen en polsen van de wereld en wordt Serge Lutens nu nieuw leven ingeblazen. Serge Lutens Féminité du Bois is de moeder van de zoete, harsachtige geuren in deze collectie.
Door het grote succes volgden verdere creaties "à la bois", die met viooltjes, fruitaroma's, vanille of honing de bloemen-, fruit-, poeder- of zoete aroma's in het lichaam onderstrepen. Dit verbreedt en balanceert de basis in alle richtingen, maar de kern blijft trouw aan zijn essentie.