Emoties met twee aroma's
Om zeer weinig in een geur met een enorme diepte om te zetten, is niet alleen technische en chemische kennis nodig. Dit vereist een buitengewoon talent, zoals Christopher SheldrakeSerge Lutens , de twee Serge Lutens La Fille de Berlin eigen parfumeurs.
Op een dag verblijft de Brit Sheldrake in Grasse om de stad te bewonderen, omdat hij eigenlijk architectuur wil studeren. Grasse heeft niet alleen een prachtige oude stad te bieden, maar is ook de wereldhoofdstad van de parfumerieën. Zij boeit Sheldrake en hij verblijft in Grasse, waar hij zijn eerste stappen zet in de wereld van de geuren in Charabot. Na zijn opleiding ging hij eerst naar Robertet en daarna naar Quest. Van de bijna 80 geuren die hij heeft gemaakt, zijn er 65 voor het etiketSerge Lutens . Hij werkt ook voor Rochas, Shiseido, Chanel, Scents of Time en ID Parfums.
Serge Lutens is een gesloten, zeer teruggetrokken man, die veel emoties uitdrukt over zijn geuren, die hij sinds het begin van de jaren 2000 creëert in zijn eigen label. In zijn label is hij aan niemand meer verantwoording schuldig, doet wat hij wil en vooral hoe hij het wil. Een concept dat zeer succesvol is, zoals ook blijkt Serge Lutens La Fille de Berlin uit de resultaten. De regisseur, fotograaf, visagist, ontwerper en autodidactisch parfumeur lijkt zijn moeilijke jeugd in Lille te verwerken in zijn geuren. Het resultaat is een onvergelijkbaar goede nichegeur die algemeen als de beste ter wereld wordt beschouwd.