Issey Miyake Een geur promoot zichzelf
2009 werd gepubliceerd A Scent door Issey Miyake en vond onmiddellijk enthousiaste supporters. De filosofie van de Japanse fabrikant is eenvoudig: eenvoudig en beperkt tot het essentiële. Maar beperkt is eigenlijk het verkeerde woord. Er is hier geen beperking, in feite worden er geen grenzen aangegeven. Een geur die zo fris en licht is als een warme zomerbries. De geursamenstelling is eenvoudig: een perfect geurakkoord van bladeren, bloemen en hout. Dicht bij de natuur en natuurlijk. Een uitgebreide reclamecampagne is niet nodig, want deze geur spreekt voor zich.
De geurserie Issey Miyake A Scent inspireert dromen alleen al door de natuurlijke geurcreatie. Beelden verschijnen automatisch. Foto's van een wandeling in de bergen in de vroege ochtend. De lucht is nog steeds koud en alles is nog steeds helder en zuiver. Deze frisse geur is de geur van Issey Miyake A Scent . De naam weerspiegelt A Scent ook dit minimalisme. Vertaald betekent het "De Geur". Daarom zijn de reclameaffiches altijd gericht op het essentiële: de geur. Op een poster is de flacon zwevend te zien tegen een lichtblauwe en paarse achtergrond. De flacon is diagonaal gekanteld, zodat de randen en contouren vanuit een ander perspectief te zien zijn. Maar dit alles leidt niet af van de naam van de geur en de fabrikant op de fles.
Een andere poster toont een A Scent flacon voor een heldere achtergrond. Links daarvan zijn drie flacons naast elkaar te zien vanaf de zijkant. Rechts van de frontale flacon zijn twee flacons achter elkaar opgesteld. Een andere poster pikt dit idee op. Rechts staan de twee flacons nog overeind, die alleen van opzij te zien zijn. Aan de linkerkant zijn er nu meer dan drie zijflacons, maar acht. Deze wordt steeds breder en breder tot ze van opzij net zo breed zijn als de frontale flacon van voren. Een interessant spel met perspectief, maar gereduceerd tot het essentiële: de geur.