Natuur en frisheid
Als kind was de Japanse ontwerper getuige van de atoombom op Hiroshima. Hij verloor een deel van zijn familie, waaronder zijn moeder, en lijdt tot op de dag van vandaag aan de gevolgen van een beenmergziekte. Ondanks dit harde lot slaagde Miyake erin om de schoonheid in dingen te zien en richtte hij zich op modeontwerp. Vandaag de dag is hij tot ver buiten de grenzen van Japan bekend en wordt hij ook erkend voor parfums als L'Eau d'Issey.
Issey Miyake L'Eau d'Issey pour Homme, het tijdloze parfum met de populaire kruidige geur, lanceerde in 2019 opnieuw een campagne. Vooral deze inspireert met een fris, levendig gevoel.
De 2019 campagne voor Issey Miyake L'Eau d'Issey pour Homme richt zich duidelijk op de natuur en frisheid. Dit is herkenbaar vanaf de eerste seconden. We zien felgele citroenen en smalle, delicate bladeren waar waterdruppels vanaf vallen. De fruitige, pittige noten worden ook goed benadrukt in de campagne en de commercial is net zo verfrissend als de geur zelf. Er wordt een kettingreactie gecreëerd met behulp van druppels die langs bloemen rollen en citroenen die stukken hout raken. Dit visualiseert de zachte samensmelting van de geurnoten in het parfum. De houten stokjes benadrukken ook de typische houtachtige geur van deze geur.
Eén ding is echter meteen duidelijk in de Issey Miyake L'Eau d'Issey pour Homme-campagne: er is geen model. Dit wordt in veel andere parfumadvertenties gebruikt om de levenshouding die de geur creëert te illustreren. De filmische compositie is echter zelfs zonder menselijke acteurs een groot succes en laat zien dat we ons onderscheiden van de concurrentie en uniek zijn, net als onze parfums.