Angel Schlesser Flor de Naranjo - De frisse schaduw van de sinaasappelboom
Angel Schlesser Flor de Naranjo werd uitgebracht in 2011 en is een eau de toilette voor vrouwen. In de geur staat oranjebloesem centraal, maar het zweeft in frisse, citrusachtige noten. De typische zoetheid van oranjebloesemgeuren is hier niet te vinden. In plaats daarvan ontvouwen bergamot, sinaasappel, mandarijn en citroen een frisse fruitigheid in de topnoot, die een lichte kruidigheid krijgt door galbanum. Roos, lelietje-van-dalen en oranjebloesem in de hartnoot verspreiden een subtiele bloemengeur. Eikenmos, vanille, patchoeli, witte muskus en ceder geven de geur kruidige, houtachtige en groene elementen in de basis.
De flacon van Angel Schlesser Flor de Naranjo laat in één oogopslag de helderheid en citrusachtige frisheid van de geur zien. De klassieke vorm van de vierkante kubus krijgt een vleugje extravagantie door de delicate, horizontale lijnen op het verder heldere glas. De licht geelgroene kleur van de vloeistof symboliseert perfect de geur. Het straalt zomerse frisheid en lichtheid uit. De zwart met zilveren dop belichaamt de elegantie van de geur.
De modeontwerper Angel Schlesser heeft de wereld veroverd met zijn minimalistische mode, gemaakt in Spanje, en natuurlijk met zijn geuren, die ook in Spanje worden gecreëerd. Voor Angel Schlesser Flor de Naranjo heeft hij een van de belangrijkste Spaanse parfumeurs aan boord gehaald: Ramon Monegal. Hij komt uit een familie van de beroemdste parfumeurs van het land. Hij was de vierde generatie die het parfumhuis Myrurgia leidde, de hofleverancier van de Spaanse koningen. Monegal volgde zelf een intensieve opleiding, die hem naar Genève, Grasse en Parijs bracht. Na meer dan 35 jaar bij Myrurgia werd Ramon Monegal zelfstandig en creëerde hij zijn eigen parfums, maar werkte hij ook voor andere merken. Voor Angel Schlesser creëerde hij Angel Schlesser Flor de Naranjo en Peonia Rose.
De reclamecampagne voor Angel Schlesser Flor de Naranjo promoot de vrouwengeur en Madera de Naranjo, de bijpassende mannengeur. In de film van Leo Solanes zien we het stel elkaar zoeken en vinden. Ze verstoppen zich speels achter sinaasappelbomen. De bloesems van de boom zijn duidelijk herkenbaar. De kleuren in de film zijn groen en wit, afgewisseld met een paar gele zonnestralen. Uiteindelijk bevindt het stel zich onder de sinaasappelboom, die in het water staat. De hele film weerspiegelt de frisse en groene geuren van de eau de toilette. Het is zowel speels als verleidelijk, zoals de delicatesse van een sinaasappelbloesem. De eau de toilette is ideaal om elke dag een lichte, verfrissende geur te dragen.