Frisse gezichten in rock stijl
Zadig & Voltaire Just Rock! pour Lui is gebaseerd op een eenvoudige maar indrukwekkende reclamecampagne. De printcampagne is geheel gebaseerd op de fles en geheel in zwart-wit. De karakteristieke flacons van de Zadig & Voltaire Just Rock! pour Lui parfumserie staan centraal. We zien de flessen op een marmeren plaat staan - ondanks de omgeving vallen de flacons op: door hun uitstraling en beknopte vorm. Ook de buitenverpakking is te zien, het is een kunstwerk net als de flessen zelf.
Een zwarte flits verspreidt zich over het massieve karton en geeft het een hoogwaardige en edele uitstraling. Voor deze commercial huurde Zadig & Voltaire twee jonge modellen in om de levenshouding van de geur uit te drukken. Sam Lammar en Joséphine Le Tutour werden perfect geselecteerd: In één oogopslag zien we sterke personagekoppen die in één oogopslag de teneur van parfum kunnen overbrengen. Op luide popmuziek met harde bassen krijgen we geen afgewerkte en perfect verlichte commercial te zien, maar de creatie ervan.
De modellen poseren op tijd met overmaatse flessen voor de camera. Je ziet kroonluchters, make-up artiesten en de fotograaf, die alles in het beste licht wil laten zien. Samen met de modellen onderzoekt hij de eerste foto's en prints. Het resultaat is een vertrouwde, informele sfeer, net als rock and roll. Losse saamhorigheid en plezier op het werk is belangrijker dan een perfect, verzacht resultaat.
Als toeschouwer laat je de commercial achter met de gedachte dat het niet zo moeilijk hoeft te zijn om te ontsnappen aan de normen en het dagelijks leven: Net aan de slag en vooral loslaten. Zadig & Voltaire Just Rock! Giet Lui geeft niet alleen pure levensvreugde, maar ook een gevoel van gewichtloosheid en gemak.