Van kleine winkel tot wereldmerk
Thomas Jacob (Tommy) Hilfiger werd geboren op 24 maart 1951, de tweede van negen kinderen van een katholiek gezin in Elmira, New York, USA. Zijn familie heeft Ierse, Zwitsers-Duitse, Nederlandse en Schotse wortels. Zijn ouders, een horlogemaker en een verpleegkundige, wilden techniek studeren voor hun zoon. Maar in 1969, op 18-jarige leeftijd, besloot Tommy de school te verlaten en begon hij met de handel in spijkerbroeken en klokkenbodems, kocht ze in New York, herontworpen en verkocht ze in zijn geboortestad Elmira. Hij opende een boetiek genaamd People's Place, die een hotspot werd voor de jongeren van zijn woonplaats. In die tijd waren parfums zoals Tommy Hilfiger Tommy Girl Weekend Getaway natuurlijk nog ondenkbaar.
Nadat zijn bedrijf aan het eind van de jaren '70 door moderne winkelcentra werd verplaatst, verhuisde hij naar New York en concentreerde hij zich op zijn eigen modeontwerpen. In 1985 lanceerde hij zijn eerste modecollectie onder het label Tommy Hilfiger. Vijf jaar later genereerde het bedrijf 25 miljoen dollar. Het merk staat voor de All American stijl - rechte snitten, gedempte kleuren, koelte. Tommy Hilfiger zei ooit: "Als ik mensen met bloemenpatronen zie, zie ik dat ze echt geen smaak hebben. Wie zou vrijwillig iets dat doet denken aan behangpapier en bedomgevingen in de huizen van oude mensen aandoen?"
Net zo helder en duidelijk als zijn mode zijn ook de parfums van Tommy Hilfiger. Ze vleien hun dragers zonder opdringerig te zijn. Ze brengen een boodschap van frisheid, jeugd, vrijheid en vrije tijd over en zijn gericht op mensen die jong zijn en jong gebleven zijn. Ze onderstrepen de individuele stijl en bedekken deze niet kunstmatig. Dit geldt natuurlijk ook voor Tommy HilfigerTommy Girl Weekend Getaway .